Ὄρη παρῆλθε πάντα, τοῦ Ἄθω Ὄρος.
Εὐρωπικῆς γῆς, τῇ ἁγιωνυμία· Ἤνθησεν ἄνθη, ἀνθεοτρεφὴς Ἄθως, Ὄντως νοητὰ, τούς δε θείους Πατέρας· Χορὸν Θεουδῆ, τῶν ἐν Ἄθω Πατέρων, Χορὸς γεραίρει, τῶν Μοναστῶν τοῦ Ἄθω. Πληθὺς Ἀθωνιὰς, ἀμφὶ Θόωκον στῆκε Θεοῖο. |
Το Άγιον Όρος παρουσιάζει ιστορία πολύπτυχη, αξιοθαύμαστη και αξιοσέβαστη. Μια από τις ωραιότερες πτυχές του, αναμφίβολα, είναι ο αγιολογικός πλούτος του. Η αθωνική αγιολογία δίκαια αποτελεί τη βασική δόξα και τον μεγαλύτερο έπαινο ενός υπερχιλιόχρονου μοναχισμού. Οι άγιοι του Αγίου Όρους είναι οι φιλόστοργοι πατέρες των Αγιορειτών. Η αγάπη μας προς αυτούς προέρχεται από χρέος και ευγνωμοσύνη για τις δωρεές τους. Είναι αγάπη τέκνων προς κηδεμόνες, μαθητών προς διδασκάλους. Αυτοί μετέβαλαν την αγριότητα του Όρους σε ημερότητα, τον ακατοίκητο τόπο τον έκαναν κατοικήσιμο, την έρημο τη μετέτρεψαν σε πολιτεία. Έγιναν κτήτορες μονών και σύναξαν πλησίον τους πλήθη μοναχών. Όσο ζούσαν ήταν σύμβουλοι και μετά την τελευτή τους έγιναν πρεσβευτές για όλους. Μοναχοί από διαφόρους τόπους συγκεντρώθηκαν σ’ ένα τόπο και πήραν ένα όνομα. Ακόλουθοι του πρώτου ησυχαστή Πέτρου, που του είπε η Θεοτόκος τη χαροποιό επαγγελία, περί συνεχούς προστασίας του Όρους. Και έγινε πράγματι η Θεοτόκος μόνιμη σκέπη, φρουρός και ιατρός όχι μόνο των άγιων, αλλά και όλων των μοναχών. Οι άγιοι του Αγίου Όρους δόθηκαν ολοκληρωτικά στον Θεό. Με πολυχρόνιους σκληρούς αγώνες καθάρισαν τον εαυτό τους και έγιναν δοχεία καθαρά να δεχθούν ουράνια χαρίσματα. Την προς τους αδελφούς τους αγάπη απέδειξαν με το ν’ αφήσουν τη φίλη τους ησυχία και κατόπιν θεοσημειών να πορευθούν προς ίδρυση μονών, σκητών και κελλιών. Με κόπους πολλούς, έξοδα και πειρασμούς έκτισαν οικήματα για να είναι, κατά τον άγιο Νικόδημο, «σχολεία πάσης αρετής, εντολών του Θεού φυλακτήρια, πόνων ασκητικών φροντιστήρια, αγγελικής πολιτείας εργαστήρια, παλαιών και αγίων Κοινοβίων μιμητήρια, των ξένων καταγώγια, των πτωχών καταφύγια, λιμένες σωτηριώδεις και ακύμαντοι». Από τους αγίους του ονομάσθηκε το όρος του Άθω άγιον. Αυτοί είναι η ωραιότητα του Όρους, το μεγαλείο του και η ακτινοβόλος θερμότητα που αναπαύει τους πιστούς. Άγιον Όρος, κατά τον άγιο Νικόδημο, σημαίνει «τόπος άγιότητος· τόπος καθαρότητος· τόπος όπου επάτησαν τόσων αγίων πόδες. Τόπος, όστις έχει εζυμωμένα τα χώματα από τα αίματα, από τους ιδρώτας, και από τα δάκρυα εκατοντάδων και χιλιάδων οσίων Πατέρων εν ενί λόγω, το Άγιον Όρος είναι τόπος αρετής και αγαθοεργίας». Οι άγιοι του Αγίου Όρους ανέδειξαν το Όρος και το έκαναν θαυμαστό όπως το Σινά, τα όρη της Παλαιστίνης, το Πηλούσιο, το Γαλήσιο, τον Λάτρο, τον Όλυμπο της Βιθυνίας. Οι άγιοι και οι μαθητές τους στο πέρασμα των αιώνων, ως όσιοι και μάρτυρες, ησυχαστές και κοινοβιάτες, έγκλειστοι και ιεραπόστολοι, αναδείχθηκαν λαμπροί συνεχιστές της γνήσιας Ορθόδοξης μοναχικής παραδόσεως, που τη φύλαξαν όπως γεννήθηκε στα λίκνα του Ανατολικού Μοναχισμού με αγρυπνίες και θυσίες... Ο ΚΟΙΝΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΚΑΙ Η ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥΣ. Ο κοινός εορτασμός των αγίων του Αγίου Όρους αρχίζει με τη σύνθεση της ακολουθίας και του εγκωμίου τους από τον άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη, που είναι και ο τελευταίος συναξαριογράφος... Ο άγιος Νικόδημος ξεκίνησε την εργασία του αυτή «προτροπή και αξιώσει της Ιεράς και κοινής Συνάξεως πάντων των Μοναστηριακών του Αγίου Όρους Πατέρων». Ακολουθία και εγκώμιο τυπώθηκαν στην Ερμούπολη της Σύρου το 1847 μ.Χ., «διά συνδρομής της Σεβάσμιας ομηγύρεως των εν Άθω Πατέρων», οι οποίοι προεγράφησαν για πεντακόσια περίπου αντίτυπα, και προς «κοινήν των Μοναχών, και πάντων των Ορθοδόξων Λαϊκών Χριστιανών ωφέλειαν». Ο ακριβής χρόνος της συγγραφής δεν είναι γνωστός. Η πρώτη χρονολογημένη εικόνα της Συνάξεως των Αθωνιτών Πατέρων αγιογραφήθηκε το 1796 μ.Χ. και βρίσκεται στο αντιπροσωπείο της ιεράς μονής Κωνσταμονίτου στις Καρυές. Πιθανώς το 1796 μ.Χ. να γράφτηκε η ακολουθία και μέχρι της εκδόσεως της να κυκλοφόρησε σε χειρόγραφα, όπως συνηθιζόταν. Περί το 1800 μ.Χ. αγιογραφήθηκε η εικόνα των Αγιορειτών Αγίων, που βρίσκεται στην αίθουσα των Συνάξεων της Ιεράς Κοινότητος, ενώ παλαιότερα βρισκόταν στο τέμπλο του ιερού ναού του Πρωτάτου Καρυών Αγίου Όρους. Ο άγιος Νικόδημος στο γλαφυρό του εγκώμιο πρός τους οσίους αναφέρει τους λόγους που τον οδήγησαν στην «καινή και κοινή μνήμη πάντων των του Όρους άγιων Πατέρων». Γιατί «κοινοί προστάται και ευεργέται όλου κοινώς του αγίου Όρους» φάνηκαν. Αυτοί οι οποίοι «έγιναν εις ημάς μυρίων αγαθών πρόξενοι» άξιο είναι να εορτάζονται μαζί. Παλαιά συνήθεια της Εκκλησιάς ο κοινός εορτασμός αγίων, όπως των «εν Σινά και Ραϊθω αναίρεθέντων Οσίων», των «εν τω Σαββάτω της Τυρινης Οσίων Πατέρων», των «εν τη Λιβύη και Αιγύπτω και Θηβαΐδι ασκησάντων» και άλλων πολλών αγίων εόρτιες συνάξεις κατά χώρες, τόπους και μονές. Συνεχίζοντας ο άγιος Νικόδημος γράφει πως, με την κοινή πανήγυρη των Αγιορειτών Οσίων, «όσοι Πατέρες του Όρους, είτε από τους ονομαστούς, είτε από τους ανωνύμους, έμειναν έως τώρα ανεγκωμίαστοι, διότι δεν έχουσιν ιδίαν ασματικήν ακολουθίαν, διά της κοινής ταύτης ακολουθίας και εορτής, και αυτοί» καθίσταται δυνατόν πλέον να «τιμώνται και εορτάζωνται». Ακόμη «ίνα μη ως αχάριστα τέκνα φανώμεν, μη τιμήσαντες κοινώς τους πνευματικούς ημών Πατέρας τούτους και διδασκάλους και ευεργέτας και οδηγούς, των οποίων και τα Μοναστήρια κατοικούμεν, και τας διδασκαλίας εντρυφώμεν, και τον άρτον αυτών τρώγομεν». Και ακόμη «ίνα η κοινή αύτη των αγίων Πατέρων εορτή, γένηται παρακίνησις προς μίμησιν της αρετής, και του ζήλου αυτών εις ημάς τους μοναχούς του νυν καιρού». Η πλήρης ασματική ακολουθία των οσίων είναι γραμμένη με όλη τη χάρη και την αγάπη του θείου Νικόδημου. Ο μεγάλος του σεβασμός προς τους τιμωμένους αγίους τον κάνει εκστατικό, θαυμαστό και εμπνευσμένο συνθέτη. Στους κανόνες του Όρθρου αναφέρονται ονομαστικά οι άγιοι, αλλά λείπουν αρκετά ονόματα. Οι κόποι του αγίου Νικόδημου και το σκύψιμο του στις αρχαίες του Όρους βιβλιοθήκες δεν του έδωσαν όλα τα ακριβά μυστικά τους. Προσπάθεια συμπληρώσεως της ακολουθίας έκανε ο σύγχρονος και ήδη μακαριστός υμνογράφος μοναχός Γεράσιμος Μικραγιαννανίτης, αλλά και από εδώ απουσιάζουν ονόματα αγίων, που η έρευνα στις ημέρες μας έφερε στο φως.
Oι άγιοι του Άθω - μέσα 19ου αι. μ.Χ. - Mονή Σίμωνος Πέτρας, Άγιον Όρος
Η ακολουθία των οσίων ψάλλεται πανηγυρικά, με ιδιαίτερη λαμπρότητα και μεγαλοπρέπεια, τη Δεύτερη Κυριακή του Ματθαίου, μετά την Κυριακή των Αγίων Πάντων, σε όλες τις αγιορείτικες μονές και σκήτες και ιδιαίτερα στους προς τιμή των οσίων ναούς και το Πρωτάτο... Η τιμή των Αγιορειτών Οσίων, παρότι επικεντρώνεται στον τόπο που έζησαν, δεν άργησε να λάβει και ευρύτερες διαστάσεις. Έτσι τιμώνται κι εορτάζονται στις γενέτειρες τους και στις περιοχές που έδρασαν ή που κατέχουν εικόνες και τίμια λείψανα τους... (Μωϋσέως Μοναχού Αγιορείτου, Οι Άγιοι του Αγίου Όρους, Εκδ. Μυγδονία 2008, σ. 25-26,115-119 αποσπάσματα). |
Ἀπολυτίκιον Ἦχος α΄. Τῆς ἐρήμου πολίτης. Τοὺς τοῦ Ἄθω πατέρας καὶ ἀγγέλους ἐν σώματι, Ὁμολογητὰς καὶ Ὁσίους, Ἱεράρχας καὶ Μάρτυρας, τιμήσωμεν ἐν ὕμνοις καὶ ᾡδαῖς, μιμούμενοι αὐτῶν τὰς ἀρετάς, ἡ τοῦ Ὄρους πληθὺς πᾶσα τῶν Μοναστῶν, κραυγάζοντες ὁμοφώνως· δόξα τῷ στεφανώσαντι ὑμᾶς, δόξα τῷ ἁγιάσαντι, δόξα τῷ ἐν κινδύνοις ἡμῶν προστάτας δείξαντι. Κοντάκιον Ἦχος δ΄. Ὁ ὑψωθείς. Τοὺς οὐρανώσαντας τὸ Ὄρος Πατέρας, καὶ ὑποδείξαντας ἐν τούτῳ τὸν βίον, Ἀγγέλων πολιτεύεσθαι, καὶ πλήθη μοναχῶν, ἐν αὐτῷ συνάξαντας, ἀνευφημήσωμεν πάντες, πρὸς αὐτοὺς κραυγάζοντες· ἀπὸ πάσης ἀνάγκης, καὶ ἐπηρείας ῥύσασθε ἡμᾶς, πληθὺς Ὁσίων τοῦ Ἄθω τὸ καύχημα. |
Άγιος Λεόντιος και οι συν αυτώ Υπάτιος και Θεόδουλος
Мч. Леонтий. Феофан Критский и Симеон.
Фреска церкви свт. Николая. Монастырь Ставроникита. Афон. 1546 год.
Μάρτυς Λεόντιος. Τοιχογραφία (Fresco) τού έτους 1546 μ.Χ.
από τον Θεοφάνη τον Κρήτα και τον Συμεών
στο Παρεκκλήσιο τού Αγίου Νικολάου τής Ιεράς Μονής Σταυρονικήτα. Αγίου Όρους
Δ Ι Α Β Α Σ Τ Ε
( ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ)
Мч. Леонтий.
Фреска. 1547 г. Афон (Дионисиат).
Тзортзи (Зорзис) Фука.
Μάρτυς Λεόντιος.
Τοιχογραφία (Fresco) τού έτους 1547 μ.Χ.
στην Ιερά Μονή Διονυσίου Άγιον Όρος
έργο τού αγιογράφου Τζώρτζη (Ζώρζης) Fuca
Εις τον Λεόντιον
Ἄκμων τὸ σῶμα τοῦ Λεοντίου τάχα,
Ἄκμων σιδηροῦς, πρὸς σφύρας τὰς αἰκίας.
Ὀγδοάτῃ δεκάτῃ πληγῇσι Λεόντιος ἐκπνεῖ.
Минологий-Июнь (свт. Тихон и прп. Ипатий). Фреска церкви Благовещения. Грачаница. Косово. Сербия. Около 1318 г. Άγιος Υπάτιος |
. Τοιχογραφία (Fresco) τού έτους περίπου 1318 μ.Χ στον Ι.Ν. Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Γκρατσάνιτσα. Κοσσυφοπέδιο. Σερβία. |
Εις τον Υπάτιον και Θεόδουλον
Eλευθερόφρων Θεόδουλος προς ξίφος,
Tοιούτον όντα και τον Ύπατον βλέπει.
Ο Μεγαλομάρτυρας Λεόντιος γεννήθηκε το 50 μ.Χ. στην Αίγινα, στην περιοχή της Κυψέλης. Στην καρδιά του Λεοντίου έπεσε νωρίς ο σπόρος του κηρύγματος του Αποστόλου Κρίσπου. Γενναίος ο Λεόντιος κατατάχθηκε στο Ρωμαϊκό στρατό, όπου διακρίθηκε για την σύνεση και την ανδρεία του στις μάχες. Παρασημοφορήθηκε πολλές φορές και κατάφερε με τις πολεμικές του πράξεις να γίνει αρχιστράτηγος.
Στα χρόνια του Ρωμαίου Αυτοκράτορα Ουεσπασιανού (67 – 79 μ.Χ.), ο Λεόντιος υπηρετούσε στην Τρίπολη της Β. Αφρικής, όπου γεμάτος πίστη και θάρρος δίδασκε το Χριστιανισμό και βοηθούσε τους φτωχούς. Ηγεμόνας της περιοχής της Β. Αφρικής ήταν ο Συγκλητικός Ανδριανός. Ο Ανδριανός ήταν φοβερός διώκτης των Χριστιανών. Ο Ανδριανός με την άδεια του Ουεσπασιανού άρχισε να διώχνει και να θανατώνει τους αμετανόητους Χριστιανούς, ενώ, όσους μετάνιωναν και πίστευαν σε ειδωλολατρικούς θεούς, τους έστελνε στην Ρώμη, για να τους κάνει μεγάλες τιμές.
Ο ηγεμόνας πληροφορήθηκε για τη δράση του Λεοντίου στην Τρίπολη και έστειλε τον Ύπατο Τριβούνο στην Τρίπολη με πολλούς στρατιώτες, για να τον συλλάβει. Ο ειδωλολάτρης Τριβούνος φθάνοντας στην Τρίπολη αρρώστησε και φλεγόταν από υψηλό πυρετό. Απέδιδε, λοιπόν, την αρρώστια του στο γεγονός ότι, όταν έφυγε, δεν πρόσφερε θυσίες στους θεούς του. Σε ένα όραμά του όμως παρουσιάστηκε ένας άγγελος και του είπε: « άμα θέλεις να σωθείς, να καλέσεις τρεις φορές το Θεό του Λεοντίου». Τότε ο Τριβούνος μαζί με το Θεόδουλο άρχισαν να ψάχνουν το Λεόντιο. Όταν τον συνάντησαν, του είπαν ότι αναζητούσαν το Λεόντιο, ο οποίος όμως τους απέκρυψε ότι ήταν ο ίδιος και τους είπε πως τον λένε Θεόγραφο. Όταν έφτασαν στο σπίτι του, ο Λεόντιος τότε τους είπε ότι ήταν αυτός. Ασπάστηκαν τότε το Χριστιανισμό γοητευμένοι από τα θεία λόγια του Αγίου.
Όταν ο Ανδριανός έφτασε στην πύλη, αντίκρυσε μια αναστάτωση στην πόλη από την διδασκαλία του Λεοντίου για τον ταπεινό Γαλιλαίο. Το Χριστιανισμό τον είχε διδάξει και στους στρατιώτες του Ανδριανού. Έξαλλος ο Ανδριανός ζήτησε να του φέρουν μπροστά του τον Τριβούνο και το Θεόδουλο. Όταν έμαθε πως πίστευαν στο Χριστιανισμό, έδωσε εντολή να τους συλλάβουν και να τους εκτελέσουν. Την άλλη μέρα οδηγήθηκαν στον ηγεμόνα ο Λεόντιος και οι δύο νεοφώτιστοι. Μετά από πολλά βασανιστήρια, τους φυλάκισαν στην ίδια φυλακή.
Όταν έμαθε για την ακλόνητη πίστη τους, διέταξε να σταυρώσουν τον Τριβούνο και να φονεύσουν με ξίφος το Θεόδουλο. Οι μάρτυρες, αντί να φοβούνται, συνέχισαν να δοξάζουν το Θεό. Τότε ο ηγεμόνας είπε να τους αποκεφαλίσουν.
Мучение Мчч. Леонтий, Ипатий и Феодул
Фреска. 1547 г. Афон (Дионисиат).
Тзортзи (Зорзис) Фука.
Μαρτύριο Αγίου Λεόντιου και οι συν αυτώ Υπάτιου και Θεόδουλου
Τοιχογραφία (Fresco) τού έτους 1547 μ.Χ.
στην Ιερά Μονή Διονυσίου Άγιον Όρος
έργο τού αγιογράφου Τζώρτζη (Ζώρζης) Fuca
Мучение Мчч. Леонтий, Ипатий и Феодул
Менологий 17 - 20 июня; Византия. Греция; XIV в.;
памятник: Византийский менологий (Byzantine illumination Menologion); 10 x 13 см.; местонахождение: Англия. Оксфорд. Бодлеанская Библиотека
(Bodleian Librry)
Μαρτύριο Αγίου Λεόντιου και οι συν αυτώ Υπάτιου και Θεόδουλου
Βυζαντινό Μηνολόγιο τού Ιουνίου (17 - 20) τού 14ου αιώνα μ.Χ.
και ευρίσκεται στην Βιβλιοθήκη Bodleian στην Οξφόρδη. Αγγλία
Όταν έμαθε για την ακλόνητη πίστη τους, διέταξε να σταυρώσουν τον Τριβούνο και να φονεύσουν με ξίφος το Θεόδουλο. Οι μάρτυρες, αντί να φοβούνται, συνέχισαν να δοξάζουν το Θεό. Τότε ο ηγεμόνας είπε να τους αποκεφαλίσουν.
Η παράδοση διέσωσε ότι ο Λεόντιος όχι μόνο δεν κάμφθηκε ούτε μια στιγμή από τα βασανιστήρια του βασανιστή του, αλλά αποπειράθηκε να τον κάνει Χριστιανό.
Ο Ανδριανός συνέχισε να βασανίζει τον Άγιο με τα απάνθρωπα βασανιστήριά του, αλλά ο Άγιος δεν έπαυε να πιστεύει στην αγάπη του Χριστού. Η απόφαση του Ανδριανού ήταν να πεθάνει ο Λεόντιος κρεμασμένος πάνω σε ξύλο. Τα πιο μεγάλα βασανιστήρια άρχισαν. Πρώτα του ξέσκισαν τις σάρκες των ποδιών του με πηρούνα, έπειτα έδεσαν μια πελώρια πέτρα στο λαιμό του, ύστερα τον έδεσαν με τέσσερις πασσάλους και οι στρατιώτες ο ένας μετά τον άλλον τον χτυπούσαν αλύπητα μέχρι που το σώμα του Αγίου διαμελίστηκε. Ο Άγιος παρέδωσε το πνεύμα του στον Κύριο δοξάζοντάς τον.
Το μοναδικό ναΰδριο στην Αίγινα που είναι αφιερωμένο στον Άγιο, βρίσκεται νοτιοανατολικά της Ι.Μ. Παναγίας Χρυσολεόντισσας, στην θέση όπου επρόκειτο να κτιστεί αρχικά η Μονή.
Επίσης, στον οικισμό Λεόντι της Κυψέλης σώζονται πιθανά ερείπια παλαιού ναού, κοντά στα θεμέλια του παλαιού ιερού του μοναστηριού της Χρυσολεόντισσας. Η εικόνα του Αγίου βρίσκεται στο Λεόντι στο ξωκκλήσι του Αγίου Μηνά.
Το λείψανο του Αγίου θάφτηκε σε χώρο κοντά στο λιμάνι της Τρίπολης στις 18 Ιουνίου, οπότε γιορτάζεται και η μνήμη του Αγίου.
Ἀπολυτίκιον
Ἦχος γ’. θείας πίστεως.
Ῥώμην ἔνθεον διεζωσμένος, ἐθριάμβευσας ἐν τοῖς ἀγῶσιν, ἀθλοφόρε τοῦ Σωτῆρος Λεόντιε· σὺ γὰρ ὡς λέων πρὸς ἄθλησιν ὥρμησας καὶ πολεμίων τὸ κράτος κατέβαλες. Μάρτυς ἔνδοξε Χριστὸν τὸν Θεὸν ἱκέτευε, δωρίσασθαι ἡμῖν τὸ μέγα ἔλεος.
Κοντάκιον
Ἦχος γ’. Ἡ Παρθένος σήμερον.
Τῶν τυράννων ᾔσχυνας, τὰς πονηρὰς ἐπινοίας, καὶ Ἑλλήνων ᾔλεγξας, το ἀθέατον σέβας, ἔλαμψας, θεογνωσίαν πᾶσιν ἀνθρώποις, δόγμασι, τῆς εὐσεβείας, θεόφρον Μάρτυς· διὰ τοῦτό σου τὴν μνήμην, τιμῶμεν πόθῳ, σοφὲ Λεόντιε.
ΑΠΟ ΤΟ ΡΩΣΙΚΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ
КРАТКИЕ ЖИТИЯ МУЧЕНИКОВ ЛЕОНТИЯ, ИПАТИЯ И ФЕОДУЛА
Святые мученики Леонтий, Ипатий и Феодул были римскими воинами. Святой мученик Леонтий, грек по происхождению, в правление Веспасиана (70–79) служил военачальником в императорских войсках в финикийском городе Триполи. Христианин Леонтий отличался храбростью и благоразумием, к нему с глубоким уважением относились воины и граждане Триполи за его добродетели.
Император назначил римского сенатора Адриана правителем Финикийской области с полномочиями преследовать христиан и в случае отказа принести жертвы римским божествам предавать их мучению и смерти. По дороге в Финикию Адриану донесли, что святой Леонтий отвратил многих от поклонения языческим богам. Правитель послал трибуна Ипатия с отрядом воинов в Триполи, чтобы найти и задержать христианина Леонтия. По дороге трибун Ипатий сильно заболел и, находясь при смерти, увидел во сне Ангела, который сказал: «Если хочешь быть здоровым, воззови трижды вместе со своими воинами: „Бог Леонтия, помоги мне“».
ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΒΙΟΣ ΤΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΛΕΟΝΤΙΟΣ, ΥΠΑΤΙΟΥ ΚΑΙ THEODULUS
Ιερά Μαρτύρων Λεοντίου, Υπατίου και Theodulus ήταν Ρωμαίοι στρατιώτες. Η Ιερά Μάρτυρος Λεοντίου, ένας Έλληνας από τη γέννηση, κατά τη βασιλεία του Βεσπασιανού (70-79) υπηρέτησε ως διοικητής του αυτοκρατορικού στρατού στην φοινικική πόλη της Τρίπολης. Christian Leonty διακρίνεται για την ανδρεία και σύνεση του να τον με βαθύ σεβασμό για τους στρατιώτες και τους ανθρώπους της Τρίπολης για τις αρετές του.
Ο αυτοκράτορας διόρισε τον ρωμαϊκό γερουσιαστής Adrian φοινικική ηγεμόνα της περιοχής με εξουσία να διώκουν τους χριστιανούς, και σε περίπτωση αποτυχίας να κάνουν θυσίες Ρωμαϊκή θεούς, για να τους δώσει το μαρτύριο και τον θάνατο. Στο δρόμο προς τη Φοινίκη Adrian έλαβε μια έκθεση ότι ο Άγιος Λεόντιος είχε γυρίσει πολλά από τη λατρεία των παγανιστικών θεών. Ο κυβερνήτης έστειλε το βήμα της Υπατίας με ένα απόσπασμα στρατιωτών στην Τρίπολη για να βρουν και να συλλάβουν το χριστιανικό Λεοντίου. Στο δρόμο, βρίσκεται Υπάτιος έγινε πολύ άρρωστος και κοντά στο θάνατο, είδε σε ένα όνειρο έναν άγγελο, ο οποίος είπε: «. Αν θέλετε να είστε υγιείς, καλέστε τρεις φορές, μαζί με τους άνδρες του,« ο Θεός του Λεοντίου, να με βοηθήσει « Ανοίγοντας τα μάτια του, είδε τον άγγελο Υπάτιος και του είπε: «Ήμουν έστειλε να συλλάβει Λεόντιος όπως εγώ θα τον αποκαλούμε Θεό» Αυτή τη στιγμή, ο άγγελος έγινε αόρατο. Υπάτιος είπε στους στρατιώτες, μεταξύ των οποίων ήταν ο φίλος του Theodulus, για το όνειρό του, όλοι τους μαζί τρεις φορές κάλεσε την βοήθεια του Θεού, του οποίου το όνομα είναι άγιος Λεόντιος ομολόγησε. Υπάτιος αμέσως θεραπεύτηκε προς μεγάλη χαρά των στρατιωτών, και μόνο Theodulus κάθισε στην άκρη, μελετώντας το θαύμα. Η ψυχή του ήταν γεμάτη με την αγάπη του Θεού, και έπεισε δύο Υπάτιος αμέσως να πάει στην πόλη σε αναζήτηση του ιερού Λεοντίου.
Στην είσοδο της πόλης της ένας ξένος τους συνάντησα και τους κάλεσε στο σπίτι του, όπου και πλούσια φιλοξένησε τους ταξιδιώτες. Μαθαίνοντας ότι φιλόξενο υποδοχής τους ήταν Άγιος Λεόντιος, έπεσαν στα γόνατά τους και του ζήτησε να διαφωτίσει την πίστη τους στον αληθινό Θεό. Εδώ Βάπτισμα γίνεται, και όταν ο Άγιος Λεόντιος προφέρεται πάνω τους το κάλεσμα της προσευχής στο όνομα της Αγίας Τριάδας, μια φωτεινή νεφέλη επισκίασε το πρόσφατα βαφτίστηκε και έστειλε κάτω ευλογημένη βροχή. Οι υπόλοιποι στρατιώτες σε αναζήτηση του διοικητή τους, έφτασε στην Τρίπολη, όπου έφτασε τον κυβερνήτη Adrian. Αφού έμαθε για το περιστατικό, διέταξε να φέρει στο ιερό Λεόντιος, ο Υπάτιος και Theodulus βήμα μου και απειλώντας τους με βασανιστήρια και το θάνατο, τους ζήτησε να αποκηρύξουν τον Χριστό και να προσφέρει θυσία στους Ρωμαϊκούς θεούς. Όλοι οι μάρτυρες ομολόγησε σταθερά την πίστη τους στον Χριστό. Υπἀτιος κρεμαστεί σε έναν πυλώνα και έσκισε τα νύχια σιδήρου, και το Άγιο Theodulus ανελέητα ξυλοδαρμό με ραβδιά. Βλέποντας την επιμονή των μαρτύρων, που αποκεφάλισε. Στ Leonty μετά από βασανιστήρια εστάλησαν στη φυλακή.Το πρωί προσήχθη ενώπιον του κυβερνήτη. Adrian προσπάθησε να εξαπατήσει τους αγίους τιμά ομολογητής και τα βραβεία, και δεν φθάνει, τα βασανιστήρια πρόδωσε ιερομάρτυρος όλη την ημέρα κρέμονται ανάποδα σε έναν πυλώνα με μια βαριά πέτρα γύρω από το λαιμό του, αλλά τίποτα δεν θα μπορούσε να τον κάνει να απαρνηθεί τον Χριστό. Ο κυβερνήτης έδωσε εντολή να νικήσει τον πάσχοντα με ράβδους μέχρι τότε, μέχρι να πεθάνει. Το σώμα του αγίου Μεγαλομάρτυρος Λεοντίου ρίχτηκε έξω από την πόλη, αλλά οι Χριστιανοί έδωσε ευλάβεια ταφή κοντά στην Τρίπολη. Ο θάνατος των αγίων μαρτύρων συνέβη σε περίπου 70-79 χρόνια.
Ανάκριση του Αγίου Leonty, τα βάσανα και το θάνατο του καταγράφονται σε δισκία κασσίτερο από το δικαστήριο γραφέα (commentarisius). Αυτά τα δισκία τοποθετήθηκαν στον τάφο του ιερομάρτυρος.
ΠΛΗΡΗΣ ΒΙΟΣ ΤΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΛΕΟΝΤΙΟΣ, ΥΠΑΤΙΟΥ ΚΑΙ THEODULUS
Στην εποχή του Βεσπασιανού [1] στη Ρώμη έζησε μία γερουσιαστής, που ονομάζεται Adrian – έναν άνδρα σκληρή, άσπλαχνος και εφευρετική σε όλα τα κακά. Άκουσε για τους χριστιανούς ότι είναι αποφεύγει θύματα είδωλα βλασφημούν σεβαστός από τους θεούς Ρωμαίους και Έλληνες αναγνωρίζουν μόνο ένας αληθινός Θεός – Ιησού, την πίστη με την οποία τόσο αντλήσει πολλά?συμπληρώθηκε με ζήλο για μάταια τους θεούς τους, Adrian πήγε στο βασιλιά και του ζήτησε να του δώσει τη δύναμη να αναγκάσει τους χριστιανούς στην ειδωλολατρία με το δικαίωμα να βασανίζουν και να σκοτώνουν δεν είναι η επιλογή για να λατρεύουν τους θεούς. Ο βασιλιάς διόρισε Adriana ηγεμόνα[2] σε μια χώρα με ένα φοινικικό αρχή για να διώξουν όλους τους πιστούς εν Χριστώ. Όταν Adrian, κατά την έξοδο από τη Ρώμη, προσεγγίζεται από το φοινικικό, έγινε γνωστό ότι στην πόλη της Τρίπολης [3] είναι διοικητής Leonty, καταστρέφοντας τους νόμους των πατέρων μας, δηλαδή, την εύρεση σφαλμάτων με τους αρχαίους θεούς. δίδαξε να προσκυνήσουν και να θυσιάσει για να τους, από ό, τι πολλοί που τον άκουσε, γυρίζει μακριά από τη λατρεία των ειδώλων. Ο Adrian έστειλε αμέσως στην Τρίπολη Tribune [4] Υπατία με σπειρο [5] στρατιωτών, του ανέθεσε να αδράξουν Λεόντιος και τέθηκε υπό κράτηση πριν από την άφιξή του.
Υπηρέτης του Χριστού Leonty ήταν από την Ελλάδα? ψηλός, δυνατός και γενναίος, ο ίδιος διακρίθηκε για την ανδρεία του στη μάχη, η οποία σημείωσε πολλές νίκες? τόσο μεταξύ των στρατιωτών Leonty απολαμβάνουν τη φήμη και σεβασμό. Επιπλέον, η φύση ενός χαρισματικού μυαλό, το οποίο έχει αναπτύξει την εμπειρία της ζωής και της μάθησης βιβλίο, Λεοντή ήταν η σύζυγός του διοικητικού συμβουλίου και του διοικητικού συμβουλίου. Γνωρίζοντας καλά ότι υπάρχει μόνο ένας αληθινός Θεός, ο Κύριος Ιησούς Χριστός, Leonty ολόκληρη τη ζωή του στην υπηρεσία Του, πιστεύοντας ούτε στα λόγια μόνο, αλλά και στην πράξη. Ελεήμων προς τους φτωχούς, που τρέφονται οι πεινασμένοι, ντυμένη το γυμνό, και να δώσει καταφύγιο στην παράξενη λέξη, στολίζονται με όλες τις καλές πράξεις, για τις οποίες τιμήθηκε με το νικηφόρο στέμμα Κυρίου.
Όταν Σπέερ στρατιώτες πλησίασαν Τρίπολη, Υπάτιος βρίσκεται ξαφνικά και απροσδόκητα αρρώστησε με πυρετό, η αιτία της οποίας εξηγείται στους στρατιώτες του ως εξής:
– Το ξέρω, για κάποιο λόγο, έχω κατανοήσει την πραγματική ασθένεια: οι θεοί ήταν θυμωμένος μαζί μου για το ότι, ξεκινώντας με αυτόν τον τρόπο, δεν είχα φέρει τους αντάξια της θυσίας τους? έτσι μου τιμωρηθούν νόσο.
Βλέποντας ότι η Tribune υπέστη πραγματικά μια σοβαρή ασθένεια, οι στρατιώτες τον condoled, θλίψη θλίψη του? Χρειάστηκαν τρεις ημέρες, και ο ασθενής δεν έχει φάει τίποτα, δεδομένου ότι η ασθένεια εντάθηκε από ώρα σε ώρα, απειλώντας να αποβεί μοιραία. Την νύχτα της τρίτης ημέρας του τέταρτου βάθρο εμφανίστηκε σε όραμα, και ο άγγελος του Κυρίου είπε:
– Αν θέλετε να είστε υγιείς, με τους στρατιώτες σας καλέσει τρεις φορές για να τον ουρανό: «O Θεός του Λεοντίου, βοήθησέ με!». Εάν το κάνετε αυτό, τώρα επουλωθεί.
Γρήγορα ανασηκώθηκε και άνοιξε τα μάτια του, το κάψιμο της θερμότητας του εσωτερικού πλήθος είδε το Άγιο Άγγελος, ο οποίος στάθηκε μπροστά του με τη μορφή του ένας όμορφος νεαρός άνδρας, ντυμένος με λευκό ένδυμα.
– Εγώ, – είπε στον άγγελο, – με τους στρατιώτες στέλνονται να λάβει Leonty και να τον παρατηρούν υπό κράτηση μέχρι την έλευση του ηγεμόνα του Adrian, και να μου διέταξε να καλούν σε βοήθεια Leonty Θεό.
Κατά τη διάρκεια αυτών των λέξεων ο ασθενής Stand Άγγελος εξαφανίστηκε από τα μάτια του?τρομοκρατημένοι πλήθος ξύπνησε να κοιμάται κοντά τους φίλους του και τους είπε:
– Ακούστε τι οραματίστηκε: μόλις έπεσα σε ύπνο πρώτη, πριν από μένα εμφανίστηκε κάποια φωτεινά νεαρός άνδρας και με συμβούλεψε με όλους εσάς να καλέσει τον Θεό Leonty, υπόσχεται να ανακάμψει. Ο νεαρός άνδρας, ξύπνιοι, έχω δει και τα μάτια μας, μετά το οποίο σύντομα εξαφανίστηκε.
– Όχι ένα τέτοιο δύσκολο πράγμα – στους φίλους – θα το εκτελέσει, μόνο να σας ευχηθώ ήταν υγιείς.
Ένα από τα Tribune φίλους που ονομάζεται Theodulus, ιδιαίτερα τα πολύ έκπληκτος όραμα και τον ασθενή υπό αμφισβήτηση λεπτομερώς, ακριβώς τι είδους νεαρός άνδρας που εμφανίστηκε ήταν?Στέκεται πρόθυμα επέτρεψε την περιέργειά του. Και Theodulus φούντωσε την καρδιά της αγάπης για τον Θεό άγνωστη γι «αυτόν Leonty. Όταν οι στρατιώτες ξύπνησε από τον ύπνο, μαζευόμασταν γύρω από το άρρωστο Tribune και να μάθει από αυτόν για το όραμα του πρώην με τον ίδιο, στη συνέχεια, αναρρίχηση όλοι, χωρίς εξαίρεση, αναφώνησε, κοιτάζοντας τον ουρανό, μαζί με τον πόνο:
– Ο Θεός του Λεοντίου, βοήθεια!
Αμέσως το πλήθος αυξήθηκε ήχο σαν να μην είχε υποστεί? η ώρα του γεύματος, και το πλήθος άρχισε με τους φίλους του για να φάτε, να πιείτε και να είναι χαρούμενα. Θαύμα ασκείται στο βήμα πληρούνται Theodulus ακόμη μεγαλύτερη έκπληξη – κάθισε μόνη της, νομίζοντας στη σιωπή:
– Ποιος είναι Leonty, ο οποίος είναι Θεός και Leonty;
Εν τω μεταξύ, οι φίλοι καλούνται Theodulus να συμμετάσχουν στο χαρούμενο γεύμα, αλλά, προτιμώντας να την πείνα, δεν ήθελε να δοκιμάσετε κάτι. Όταν είδε ότι οι στρατιώτες υπό την επήρεια του κρασιού ξεχάσει παραγγελίες ηγεμόνα, Theodulus τους είπε:
– Εδώ Adrian αύριο ή μεθαύριο θα μας προσπεράσει, και δεν νομίζω να ψάξουν για το σύζυγό της, τον οποίο έχουμε εντολή να λάβει? αν σας αρέσει, θα πάω προτού να ξεχωρίζει την πόλη και να αναζητήσουν γι «αυτό, για τους οποίους αποστέλλονται.
Πείσει τότε βήμα για να πάει μαζί του, και Υπατία Theodulus οι δύο επικεφαλής για την πόλη.
Μόνο ότι έχουν αυξηθεί στην κορυφή του βουνού, όπου η Τρίπολη ως Leonty βγήκε να τους συναντήσει και να τους χαιρέτησε με αυτά τα λόγια:
– Χαίρε στον Κύριο, αδέλφια!
– Χαίρεστε, ο αδελφός! – Απαντά στις κερκίδες και Theodulus.
– Ποιος ήρθες εδώ για να αναζητήσετε; – Ρώτησα Leonty.
– Ο βασιλιάς του Βεσπασιανού, – όπως είπαν – έγινε γνωστό ότι σε αυτή την πόλη ζει ένα συγκεκριμένο άτομο από το όνομα του Λεόντιου, ένας άνθρωπος ευγενής, σοφός, ενάρετος και γενναίος στρατιώτης? τόπου κατοικίας του και τον έστειλε μαθαίνουμε? ακολουθήστε μας ηγεμόνας είναι ο Adrian, η διαχείριση των οποίων ο βασιλιάς έδωσε εντολή όλα τα φοινικικά χώρα? Ηγεμών θέλει να δει Leonty ως ανθρώπινο είδος θεούς, στη συνέχεια, σε μια μεγάλη τιμή να τον στείλει στο βασιλιά, και όλη η γερουσία της Ρώμης θέλει να δει Leonty, όπως όλοι γνωρίζουμε ανδροπρεπής το θάρρος του στη μάχη, στην τέχνη της κυβέρνησης, ευσέβειά του, και πολλά άλλα ένδοξη υποθέσεις.
Ακούγοντας αυτό, η ευλογημένη Leonty είπε:
– Βλέπω ότι οι άνθρωποι έρχονται και δεν ξέρω τι γίνεται σε αυτή την πόλη. Έλα σε μένα? υπόλοιπο του τρόπου, και θα σας δείξω Leonty, το οποίο μπορείτε να καλέσετε άλλους θεούς σας? Στην πραγματικότητα, ο ίδιος δεν ήταν ένας από τους θεούς λάτρευαν από εσάς, αλλά εσείς τον ξέρουν για τον Χριστιανό, ένας πιστός στον Κύριο Ιησού!
Υπατία Theodulus και είπαν μεταξύ τους:
– Ποιος είναι αυτός ο άνθρωπος που καλεί Leonty Χριστιανός; εάν συγγενής του;
Στη συνέχεια τους ζήτησαν σε ένα άγνωστο σύζυγό:
– Ποιο είναι το όνομά σου;
– Εκ μέρους της μου – απάντησε – έτσι είναι γραμμένο στα βιβλία «για το asp και basilisk πέλματος? Θα ποδοπατούν το λιοντάρι και ο Δράκος» ( Ψαλμός 90: 13 ), Διότι θα ποδοπατούν το λιοντάρι – ο Διάβολος, ένας αόρατος εχθρός, και το φίδι – ηγεμόνα, ένα ορατό εχθρό? Θα πρέπει να κερδίσει, όπως υπηρεσίες παροχής εφαρμογών και basilisks, και τους συμβούλους του, ένθερμοι υπηρέτες των δαιμόνων. Και εγώ θα χαίρεται όλη την λιοντάρι ορδή, τότε η ίδια η υπόθεση θα αποκαλύψει το όνομά μου.
Αυτά τα λόγια φαίνεται αινιγματική πλατφόρμα και Theodulus? προσπαθώντας να εξηγήσει τη δική τους, είναι σε μια απώλεια ακολούθησε μια καταπληκτική άντρα για το σπίτι του. Στ Leonty τους διασκεδάσει με τη ρύθμιση για τα γεύματα τους. Έχοντας δοκιμάσει αυτό, είπαν στον ιδιοκτήτη:
– Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με το αναψυκτικό σας, καλός άνθρωπος! Βρείτε τον εαυτό μας πριν από το τέλος της καλοσύνης του για να μας, – δείχνουν Leonty, ψάχνουμε για. Όταν Adrian φτάνει, θα του πω πόσο πολύ έχετε κάνει για μας, και γι «αυτό τιμήθηκε με τη μεγάλη τιμή να σας, έτσι ώστε θα είστε σε επικοινωνία με τους φίλους του βασιλιά.
– I – Leonty ψάχνετε για – απάντησε σε αυτό το άγιο – Είμαι ο στρατιώτης του Ιησού Χριστού, τον οποίο έστειλε για να λάβουν Adrian.
Στη συνέχεια, το πλήθος και κάθισε στα πόδια Theodulus Leonty, λέγοντας:
– Υπηρέτης του Υψίστου Θεού! συγχωρήσει τις αμαρτίες μας και να προσεύχεστε για μας σπεύδουν Θεός σου, που μας έχει παραδοθεί από τα είδωλα και την κακία άγριο θηρίο Adriana, γιατί θέλουμε να είμαστε Χριστιανοί.
Στη συνέχεια του έδωσε ως άγγελος ήταν άρρωστος και πως η ασθένεια έχει εγκαταλείψει το βήμα μετά την κλήση Λεοντή Θεό. Βλέποντας την εκδήλωση της δύναμης του Χριστού, που γεμίζουν με τη χαρά του Αγίου Λεοντίου? κατάκοιτος στο έδαφος σταυρωτά, άρχισε να προσεύχεται με δάκρυα στο Θεό,
– Κύριος ο Θεός, «που θέλει όλοι οι άνθρωποι να σωθούν και να έρθουν σε γνώση της αλήθειας» ( 1 Τιμ 2: 4. ) Κοιτάξτε κάτω σε εμάς σε αυτή την ώρα: έχεις κάνει για μένα για ακολουθήσουν εκείνες της με την οποία έπρεπε να ακολουθήσει? σώσε με, προβάτων σου, και μαζί με μένα φωτίσει το φως του ελέους σου. Ρίχνουμε από πάνω τους τη χάρη του Αγίου Πνεύματος σας, εγώ θα τους οικοδομήσουμε μια καθαρή καρδιά, και τους επισκίασε Ιερά σημάδι σου, τους έκανε ανίκητος πολεμιστής σου – ενόπλων και την ενίσχυσή τους ενάντια στον εχθρό – ο διάβολος και τους υπηρέτες του. Ναι διαγράψει αυτούς τους υπηρέτες σου το κεφάλι του φιδιού και το ορατό αόρατο κακό θηρίο Adrian.
Μετά από ένα ζεστό προσευχή του Αγίου Leonty φωτεινό σύννεφο επισκίασε Tribune Υπατία και ο φίλος του Theodulus και βαφτίσει τους αρδεύουν τη βροχή, και Leonty άγια κλήση αυτή τη στιγμή από το βάφτισε όνομα της Αγίας Τριάδας, τον Πατέρα, τον Υιό και το Άγιο Πνεύμα.
Όπως υπέροχη βάπτιση, εγκωμίασε τον Θεό, λέγοντας:
– Δόξα σοι, Θεέ μου! επισκεφθείτε την προσευχή που σου την αγάπη, και εκπληρώνοντας την επιθυμία τους που σε φοβούνται!
Νεοφώτιστα ντυμένοι με λευκά ρούχα, το ιερό Leonty διέταξε να φορούν μπροστά τους ανάψει κεριά.Εκείνη την εποχή, ήρθε στην πόλη και το υπόλοιπο των στρατιωτών, παράξενες κατά μήκος του τρόπου? ρώτησαν σχετικά Leontiev, καθώς και στο πόντιουμ και Theodulus. Όταν οι στρατιώτες που βρέθηκαν και στη συνέχεια, έκπληκτος και μπερδεμένος όταν είδε κεριά και λευκά ρούχα για Υπάτιο και Theodulus. Αλλά όταν άκουσε ότι η τελευταία έχει μετατραπεί στο χριστιανισμό και βαφτίστηκαν, οι στρατιώτες ήταν μπερδεμένοι στην αρχή, αλλά στη συνέχεια άρχισε να είναι αγανακτισμένος? την ίδια στιγμή η είδηση του βαπτίσματος της Υπατίας και Theodulus έφτασε, και σε ορισμένες πολίτες της πόλης? τελευταία κραυγή της εξέγερσης:
– Ας τους αφήσουμε να τεθούν στην καύση ατίμωσης θεών μας!
Η πόλη αναδύθηκε διχόνοια και τη σύγχυση: κάποια υπερασπίστηκαν Leonty με άλλους χριστιανούς, και άλλοι ήθελαν να τους σκοτώσουν, αλλά, ωστόσο, να περιμένουμε την άφιξη του ηγεμόνα, μη τολμώντας να προκαλέσει εσκεμμένα οποιαδήποτε ζημιά στους Χριστιανούς.
Μετά από δύο ημέρες ηγεμόνας Adrian πλησίασε την πόλη? ήρθε να συναντήσει τους πολίτες του είπε τα πάντα για Leontini και άλλοι, με επικεφαλής τους τελευταίους Χριστιανούς.
– Ένας άνθρωπος – μας είπαν – Leonty ονομάζεται Χριστιανός από την πίστη, γυρίζει μακριά από όλους τους θεούς της δικής μας, είναι γνωστό μόνο μαγικά κόλπα. Ο ίδιος επαινεί την ίδια στιγμή ενός ανθρώπου τον οποίο οι Εβραίοι μετά zausheny θέσει σε θάνατο, και σταυρώθηκε, ο Πιλάτος μετά την ήττα. Τέλος, η ίδια Leonty μαγεία εξαπάτησε ακόμα και τους στρατιώτες του βασιλιά, να πείσει τους να αποδεχθούν την πίστη της Γαλιλαίας? και τώρα η τρίτη ημέρα, δεδομένου ότι τους κρατά στο παρελθόν ντυμένοι με λευκά ρούχα, απελπιστικά στο σπίτι του, και μαζί τους η δόξα φορά σταυρώθηκε ο Χριστός του, αναρίθμητες βλασφημίες προσβάλλοντας τους θεούς μας.
Ο Adrian έστειλε αμέσως στρατιώτες να λάβουν Leonty Tribune Υπάτιο και Theodulus, διατάζοντας τους να εισέλθουν στη φυλακή και τελεί υπό κράτηση εν αναμονή της δίκης. Στη συνέχεια, ήρθε στην πόλη, μια ημέρα ανάπαυσης αφιερωμένη ηγεμόνα. Ενώ στη φυλακή, Αγ Leonty εντολή συνεχώς τους συμμάχους του στη χριστιανική πίστη και να ενισχυθεί για την προσεχή μαρτύριο, που δείχνουν προς το μέλλον ανταμοιβή? Όλο το ίδιο πράγμα ήταν νύχτα που πέρασε στην προσευχή και την ψαλμωδία, δοξάζοντας τον Θεό. Το επόμενο πρωί ηγεμόνας κάθισε στο κάθισμα κρίση όταν εκπροσώπησε έξω από τη φυλακή για ανάκριση των κρατουμένων των αγίων.
– Να κάνεις Leonty; – Έκκληση προς τον ιερό Leonty ηγεμόνα.
– I – η τελευταία απάντηση.
– Τι είστε, – συνέχισε ο ηγεμόνας ανάκριση – το βαθμό και τον τρόπο μαγικό μαγεία σας εξαπατά τους στρατιώτες αυτούς μια φορά πιστοί υπηρέτες του βασιλιά μας, τώρα τους αναγκάζει να υπηρετούμε τον Θεό σου;
– Εγώ, – εξήγησε Άγιος Λεόντιος, – ένας πολεμιστής του ορυχείου Χριστού, είμαι ο γιος του το φως το αληθινόν »που φωτίζει κάθε άνθρωπο που έρχεται στον κόσμο» ( Ιωάννης 1: 9 ), και ο καθένας που έρχεται στο φως, δεν σκοντάφτουν ( Ιωάν. 11: 9-10 ). Υπατία και Theodulus γνωρίζουν τώρα ότι η αρχή της δράσης και την εφαρμογή της Παγκόσμιας αναφέρεται για μένα είναι ο ίδιος ο Χριστός, ο Υιός του Θεού και ο Θεός είναι χωρίς αρχή, soprisnosuschny Πατέρα, Φως του Φωτός, Θεός του Θεού? γνωρίζοντας Αυτόν, που έχουν εγκαταλείψει οι θεοί σου, φτιαγμένα από ξύλο, πέτρα ή οστά αλόγων ζώων? αυτά τα μάταια και ανίκανη θεούς καταστρέφονται εύκολα.
Ηγεμόνα, θυμωμένος ομιλία χωρίς το φόβο του Αγίου Λεοντίου, διέταξε τους υπηρέτες του να τον νικήσει. Εκείνος, που πάσχουν ξυλοδαρμούς, σήκωσε τα μάτια του προς τον ουρανό, όπου αναμένουμε σήμερα βοήθεια, και μίλησε με τον Εισαγγελέα:
– Mad Mauler! Σκέφτεστε να μου προκαλούν δυστυχία, ο επιπλέον πλήττονται οι ίδιοι ugryzayas καρδιά σας.
Μετά από πολύ ξυλοδαρμό Ηγεμών εκ νέου διέταξε να τον φέρει στο μπουντρούμι του Αγίου Leonty?Στη συνέχεια στράφηκε στην Υπατία και Theodulus:
– Ποιος είναι ο λόγος που απέρριψε εντυπώθηκαν από την παιδική ηλικία σας πατρική έθιμα και έφυγε από το στρατιωτικό βραβείο, θλιμμένοι από το βασιλιά;
– Έχουμε λάβει, – απάντησε ο άγιος, – η καλύτερη ανταμοιβή από το βασιλιά του ουρανού: Έχουν δοθεί εις ημάς «το ψωμί του Θεού που έρχεται από τον ουρανό» ( Ιω 6: 33. ), και το κύπελλο του κρασιού που έχει παρέλθει από την πλευρά του Χριστού.
– Έτσι, άσεμνα και χωρίς νόημα ομιλίες – δήλωσε ο Adrian – που δίδαξε Leonty κακούς, και έχω να σας πω, για να εκπληρώσει το θέλημα του βασιλιά. Δεν ξέρετε εντολή του – τιμήσει τη μεγάλη τιμή και τιμά τους στρατιώτες που τιμούν τους θεούς, και γυρίζουν από αυτούς να σκοτώσει, παρέχοντας άγριο μαρτύριο;
– Στρατιωτικές μας πλεονέκτημα στους ουρανούς, – αντιρρήσεις για την Υπατία και ιερά Theodulus – και ως εκ τούτου κάνει με εμάς ό, τι θέλετε? όπως οι ζηλιάρης θεοί δυσάρεστο, που στρατοπέδευσαν επάνω μας αθώο? αλλά σύντομα θα πεθάνει, και τη ζωή σας, – μείωσε το χρόνο της ζωής σας.
Οργισμένος ο Adrian είπε ο Tribune, γυμνό, κρέμονται muchilischnom δέντρο και αποσβεστούν το σώμα του με τα νύχια σιδήρου. Theodulus διέταξε επίσης τέντωμα έξω στο έδαφος και κτύπησε χωρίς έλεος. Άγιοι υπέμεινε με θάρρος όλα αυτά τα βάσανα? θυμόμαστε την νουθεσία του Αγίου Λεοντίου, δεν λένε τίποτα άλλο από το εξής προσευχή: «Save [μου], Κύριε, γιατί δεν γίνουν δίκαιοι» (Ψαλμός 11 :. 1 ).
Βλέποντας ότι οι άγιοι που διαμένουν σταθερή και ακλόνητη στην πίστη του Χριστού, ο βασανιστής τους έχει καταδικαστεί σε θάνατο με το σπαθί μέσω αποκοπής. Σχεδιασμένες σε θάνατο, ιερό και Υπατία Theodulus τραγούδησε:
– Είστε το καταφύγιό μας, Κύριε! Στα χέρια σας προδώσουμε τις ψυχές μας.
Με χαρά θα τεντωμένο λαιμό τους με το σπαθί για τον Χριστό και για την καλλιέργεια, και πήγε στον Κύριο για να Priya του δεξιού χεριού του το στέμμα του προετοιμασμένοι για αυτούς.
Μετά από αυτό, ο Άγιος Λεόντιος και πάλι μαστίζει την ηγεμονία κάθισμα κρίση.
– Έχετε το έλεος, Λεοντή, – δήλωσε ο ηγεμόνας, – τη ζωή του, ώστε να μην αντιμετωπίσετε το σοβαρό μαρτύριο, το οποίο υπέστη παρασυρθεί σου περίπτερα και Theodulus. Άκουσέ με, φέρει μια θυσία στους θεούς, και, στη συνέχεια, να είναι αντάξια της μεγάλη τιμή, όχι μόνο από μένα, αλλά από το βασιλιά και τη Ρωμαϊκή Σύγκλητο, για το βασιλιά και των ευγενών του είναι πρόθυμοι να σας δούμε.
– Δεν θέλω – απαντά στην αγία Λεοντή – δείτε το πρόσωπο του βασιλιά σας, εχθρική και αποτρόπαια ο Θεός μου. Είναι καλύτερα, αν θέλετε, αν μπορείτε, Adrian, ένας φίλος μου στο Χριστό? και αν θα είναι, θα σας δείξω τι τιμή, τον πλούτο και την εξοικονόμηση θα έχετε αιώνια ζωή.
Με μια οργισμένη γέλιο Adrian είπε:
– Θέλετε να, προφανώς, ότι έλαβα την ίδια τη σωτηρία, η οποία έπεσε στο βήμα και Theodulus; το κεφάλι της Gaga! ή δεν ξέρετε, που σκοτώθηκαν από ένα πέναλτι;
– Το πρόστιμο – είπε ο άγιος – δεν είναι μια ποινή, και μια καλύτερη ζωή, ειρήνη και χαρά: τώρα χαίρονται, κατοίκησε ανάμεσα στις τάξεις των αγγέλων.
– Ακούστε προσεκτικά τι λέω – πρότεινε ηγεμόνας του Αγίου Λεοντίου. – Ποιοι είναι οι άνθρωποι που δεν έχουν στερηθεί το μυαλό είναι περιφρονημένος ηλιοφάνεια και οι μεγάλοι θεοί Diya, ο Απόλλων, ο Ποσειδώνας, η Αφροδίτη, και άλλα τότε μόνο σε μια επαίσχυντη και επώδυνο θάνατο για να τελειώσει τις μέρες του; Σίγουρα κανείς, αλλά θα γοητευτείτε!
– Έχετε ακούσει, – δήλωσε ο Άγιος Λεόντιος ηγεμόνα – τα λόγια της Γραφής: «Για όλους τους θεούς των εθνών – είδωλα» ( Ψαλμ 95: 5. ) «Όπως και αυτούς θα τους κάνει και ο καθένας που έχει εμπιστοσύνη σε αυτά» ( Ψαλμός 134. : 18 )? ο οποίος μεταξύ λογικοί άνθρωποι θα ήθελαν να είναι σαν μια χαζή πέτρα ή άψυχο θέμα, αυτό που πραγματικά είναι θεοί σας, να φέρει τα θύματα πεθαίνουν ο θάνατος του Απείρου;
Σε μεγάλο θυμό βασανιστή διέταξε τον μάρτυρα, απλώνονται στο έδαφος ανελέητα νικήσει τέσσερις ισχυρές υπαλλήλων και ειδικών προαναγγέλλουν ενώ αναφωνώντας:
– Περιφρονούσε τους θεούς μας και δεν υπακούουν τις εντολές των βασιλέων πεθάνει ένα τέτοιο θάνατο.
Κτυπούν την ιερομάρτυρος εφ «όσον ο επιθετικός δεν υπέκυψε. Ο άγιος βασανιστή Leonty είπε:
– Αν δεν είναι όλα μου επαφή με το σώμα ενός τραύματος να κερδίσει ακόμα το μυαλό μου, δεν θα πλοίαρχος της ψυχής μου.
Στη συνέχεια ηγεμόνας είπε να κρεμάσει muchilischnom ιερό δέντρο και αποσβεστούν ολόκληρο το σώμα του, τα πλευρά και της κνήμης με αιχμηρά σιδερένια εργαλεία. Long πλανισμένη μάρτυρας? σε μεγάλη ταλαιπωρία, σήκωσε τα μάτια του προς τον ουρανό και γύρισε στον Θεό με την προσευχή αυτή:
– Ω, Θεέ μου, είσαι η ελπίδα μου, σώσε με!
Τότε ο βασανιστής είπε εκτελεστές:
– Βγάλτε το από το δέντρο? Ξέρω ότι στη συνέχεια αυξάνει τα μάτια του στον ουρανό, να προσεύχονται στους θεούς μας, για να του δώσει ανακούφιση.
Την άκουσε αυτό, ο Άγιος Λεόντιος δυνατά και οργισμένα αναφώνησε στον Εισαγγελέα:
– Θα πεθάνω με τους θεούς σου, επικίνδυνη και κακή βασανιστή! Προσεύχομαι στο Θεό μου, ότι Αυτός μου έδωσε το θάρρος και τη δύναμη να μεταφέρει επιβάλλονται σοβαρές μαρτύριο σου.
Ο βασανιστής διέταξε το συνηθίσετε αυτό και πάλι, αλλά ανάποδα, συνδέεται με μια βαριά πέτρα γύρω από το λαιμό του. Για πολύ καιρό, ήμουν σε θέση Leonty ιερό, έτσι προσευχήθηκε μεγαλοφώνως:
– Κύριο Ιησού Χριστό, ο οποίος έχει δημιουργήσει υπηρέτες σου, και Υπατία Theodulus, όταν η ομολογία του Thy πιο ιερό όνομα, και να ενισχύσει μου, ταπεινός και αμαρτωλός δούλος, ότι εγώ μπορεί να κινηθεί vozmog πραγματικό βασανιστήριο. Μην με αφήσεις, Ελπίδα μου!
– Το ξέρω, Leonty, κάνετε ένα άλλο των θεών μας, – είπε ο ηγεμόνας.
– Είμαι ένας υπηρέτης του Υψίστου Θεού, – είπε ο μάρτυρας – και είστε ένας σκλάβος των θεών σας, τους οποίους εσείς και οι στρατιώτες σας θα πεθάνει.
Όλη την ημέρα του Αγίου Λεοντίου υπέστη τέτοια αγωνία? Όταν το βράδυ πλησίασε και ο ήλιος είχε ήδη αρχίσει να κλίνει προς τα δυτικά, ηγεμόνας διέταξε να μείνετε στο St. Leonty με το δέντρο muchilischnogo και να τον ρίξουν στη φυλακή μέχρι το πρωί. Όλη τη νύχτα τραγούδησε Αγίου Λεοντίου στη φυλακή: «Κύριε – φως μου και σωτηρία μου? Ποιον θα φοβηθώ;» ( Ψαλμός 26: 1 ). Ήταν ο άγγελος του Κυρίου, και είπε,
– Σύζυγος Λεοντή! Κύριος ο Θεός, τον οποίο θα υπηρετήσει πιστά, μου έστειλε σε σας, έτσι έμεινα μαζί σου αδυσώπητα.
Και ευτυχισμένη ιερό και χαίρεται για το Λόρδο, ο Θεός του. Sun Shine, και πάλι Adrian, κάθισε στο κάθισμα κρίση, απαίτησε να άγιο Λεόντιος του.
– Όπως, Λεοντή που σκέφτηκε; – Ζήτησε.
– Ήρθα – απαντά στην άγιος, – στο ίδιο συμπέρασμα – δεν δίνουν προσοχή στο κενό ομιλία σας?πολλές φορές σας έχω πει πριν και τώρα να πω και πάλι, ότι ποτέ δεν θα αφήσει ο Θεός μου, τον Δημιουργό του ουρανού, της γης, της θάλασσας και τα πάντα που τους γεμίζει, ο Κύριος Ιησούς Χριστός, ο Υιός του Θεού, η οποία έχει υποστεί το σταυρό για τη σωτηρία μαρτύριο μας? σ «Αυτόν και μόνο υποθέτω ελπίδα μου.
– Ακούστε με, Leonty! – Προέτρεψε ηγεμόνα – θυσιάσουν στους θεούς? Ορκίζομαι από τους θεούς μου, σε αυτή την περίπτωση θα λάβετε από το βασιλιά και την μεγάλη τιμή και πολύ πλούτο.
– Τι τιμή και τι πλούτη κάτω από τον ουρανό μπορεί να κάνει μένα – ρώτησε ο άγιος Λεοντή – να σας ακούσουμε και να αποκηρύξει τον Θεό μου; Όλος ο κόσμος δεν είναι άξιος του Μεσσία του Πρίγκιπα, τον οποίο αγαπώ με όλη την καρδιά μου, για την αγάπη του που υποφέρει και είναι πρόθυμος να υπομείνει τα πάντα? θεοί σας δεν φέρνουν τις ίδιες θυσίες.
.. Τέλος πεπεισμένος ότι είναι αδύνατο να νικήσουμε τον αήττητο πολεμιστή του Χριστού, δηλαδή, για να τον πείσει να παγανιστικές ανομία, Ηγεμόνα έχει εκδώσει μια καταδίκη σε θάνατο μετά από Leonty ιερή:
– Leonty, ο οποίος ήθελε όχι μόνο να υπακούσει την εντολή του βασιλιά και να φέρει τις θυσίες στους θεούς, αλλά οι θεοί των πατέρων μας hulivshego, χειροτονεί, ξαπλωμένος στο δέντρο muchilischnom σε τέσσερις κατευθύνσεις, για να κερδίσει όσο από το μαρτύριο του να μην πετάξει έξω την ψυχή του.
Στ Leonty τεντωμένο, συνδεδεμένη με τέσσερις αναψυκτικά τύπου κόλα, οδηγείται στο έδαφος, στη συνέχεια, τέσσερις ισχυρές πολεμιστής για μεγάλο χρονικό διάστημα και βάναυσα τον χτύπησαν μέχρι που ήταν σε αγωνία δεν πρόδωσε ιερή ψυχή του στα χέρια του Θεού? το σώμα του πέταξαν έξω από την πόλη, πήραμε μια σωστή και παρέδωσε μια έντιμη ταφή κοντά στην Τρίπολη προβλήτα.
Αυτή η ταλαιπωρία μάρτυρας Λεόντιος περιγράφεται ο υπηρέτης του Χριστού «Cyrus Notaro», που είδε με τα μάτια τους το μαρτύριο? ό, τι έγραψε σε δισκία κασσίτερο, τα οποία τοποθετούνται στα λείψανα του μάρτυρα στον τάφο του για το μέλλον χριστιανική γενιές, ότι όποιος διαβάσει ή ακούσει, έθεσε στον ουρανό τα χέρια του, και έδωσαν δόξα στον Θεό, ενισχύεται από αυτό το κατόρθωμα του υπηρέτη του. Έκανε τον πόνο των ιερών Leonty του στις 18 Ιουνίου, κατά τη διάρκεια της βασιλείας του Βεσπασιανού στη Ρώμη και στην Εκκλησία – Κυρίου μας Ιησού Χριστού, στον οποίο αποδίδουμε δόξα με τον Πατέρα και το Άγιο Πνεύμα πάντα. Αμήν [6] .
σημειώσεις
[1] 70 βασίλεψε μέχρι το «79
[2] Ηγεμόνα – ο κυβερνήτης.
[3] – Τρίπολη παράκτια φοινικική πόλη με λιμάνι? Βρισκόταν στους πρόποδες του υψηλότερου σημείου στο Λίβανο.
[4] Η Tribune – επικεφαλής μιας αποκόλλησης των στρατιωτών στο 1000.
[5] Σπείρα – Ρότα ( Πράξεις 10: 1 ) Ή σύνταγμα ( Πράξεις 21: 31. ).
[6] Στο St. μάρτυρας Λεόντιος αναφέρει το Συμβούλιο της Κωνσταντινούπολης, την πρώην υπό τον Πατριάρχη Μηνά (536-552 gg.)? Στην Τρίπολη το φοινικικό είχε αφιερωθεί στην εκκλησία. Στην Κωνσταντινούπολη, τη μνήμη του Αγίου Leonty γιορτάζεται πανηγυρικά σε δύο σημεία – στο ναό του ονόματός του και κοντά Kamaridiya.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου