Σάββατο 1 Ιουλίου 2017












ΟΙ AΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ ΚΟΣΜΑΣ ΚΑΙ ΔΑΜΙΑΝΟΣ ΟΙ ΕΚ ΡΩΜΗΣ

Φορητή Εικόνα του 1864 μ.Χ στο Εκκλησιαστικό Μουσείο Αλεξανδρουπόλεως


Οι Άγιοι εικονίζονται όρθιοι, ολόσωμοι, στραμμένοι ελαφρά προς το μέσον. Ο Άγιος Κοσμάς αριστερά, ο Άγιος Δαμιανός δεξιά. 


Ο Άγιος Κοσμάς κρατεί στο δεξιό λαβίδα φαρμάκων και στο αριστερό δοχείο με φάρμακα. Φορεί πράσινο χρυσοπάρυφο χιτώνα, κοντύτερο μπλε χρυσοποίκιλτο επενδύτη και σκούρο ρόδινο μανδύα με χρυσές ανταύγειες. 


ο Άγιος Δαμιανός και με τα δύο του χέρια (το δεξιό σκεπασμένο με το μανδύα) κρατεί κουτί φαρμάκων. Φορεί μπλε χρυσοπάρυφο χιτώνα, πράσινο χρυσοποίκιλτο κοντύτερο επενδύτη και κόκκινο μανδύα με χρυσές ανταύγειες. 


Προπλαασμός λαδοπράσινος, φωτίσματα μπεζ. Οι φωτοστέφανοι ορίζονται με δύο ομόκεντρους κύκλους στον καφέ-λαδοπράσινο κάμπο και έιναι χρυσοί, διακοσμημένοι με στικτές κουκίδες και εγχάρακτες γραμμές. 


Τα ονόματά τους με λευκά κεφαλαία: "Ο ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ, Ο ΑΓΙΟΣ ΔΑΜΙΑΝΟΣ". 


Επάνω, στο μέσον, μέσα σε νεφέλες σε τόνους λαδοπράσινους, ρόδινους και ώχρας ο Χριστός από τη μέση και πάνω, μέσα σε χρυσό κάμπο, ευλογεί και με τα δύο χέρια τους Αγίους Αναργύρους. 


Το έδαφος σε τόνους καφέ-μπεζ-πρασινωπούς. 


Κάτω με κόκκινα η χρονολογία και το όνομα του καλλιτέχνη: "1864 χειρί Σ εφάνου". 


Καφέ γραπτή ταινία περιβάλλει την παράσταση.







Βολαῖς ἀδελφοὺς οὐ διέσπων οἱ λίθοι,
Ὡς εἰς ἕν, ἄμφω συμπεπηγότας λίθον.
Πρώτῃ Ἰουλίοιο λίθοισιν Ἀνάργυροι ἤθλουν.





Τήν 1ην Ἰουλίου ἡ Ἐκκλησία μας ἑορτάζει τὴν μνήμη τῶν Ἁγίων καὶ θαυματουργῶν Ἀναργύρων Κοσμᾶ καὶ Δαμιανοῦ, πού ἐμαρτύρησαν στὴν Ρώμη.



Φορητή Εικόνα από την Ι. Μονή των Αγίων Αναργύρων  στο χωριό Μηλιού, βορειοδυτικά του χωριού Γιόλου, στην Πάφο 

Ἐπειδή ἔχουμε τρία ζεύγη ἁγίων Ἀναργύρων μὲ τὸ ὄνομα Κοσμᾶς καὶ Δαμιανός πρός ἀποφυγήν συγχύσεως, ὅταν ἀκοῦμε τὰ ὀνόματά τους, καλό εἶναι νὰ κάνουμε μὶα σύντομη διευκρίνηση. Μία συζυγία εἶναι, λοιπόν, οἱ ἅγιοι Ἀνάργυροι Κοσμᾶς καὶ Δαμιανός οἱ ἐκ τῆς Ἀσίας, πού ἑορτάζουν τὴν 1η Νοεμβρίου, ἄλλη συζυγία εἶναι οἱ ἅγιοι Κοσμᾶς καὶ Δαμιανός οἱ ἐκ τῆς Ἀραβίας, πού ἐορτάζουν τὴν 17ην Ὀκτωβρίου καὶ ἡ τρίτη συζυγία εἶναι οἱ ἅγιοι Ἀνάργυροι Κοσμᾶς καὶ Δαμιανός οἱ ἐκ τῆς Ρώμης, οἱ ὁποίοι ἑορτάζουν τήν 1η Ἰουλίου, στοὺς ὁποῖους καὶ θὰ ἀναφερθοῦμε.

Οι Άγιοι Ανάργυροι, με παράσταση δεήσεως πάνω, του 18ου αιώνα, 46x35cm. Εικόνα που δημοπρατήθηκε στις 25 Ιουνίου 2014 στο Εδιμβούργο. Άγνωστος ο κάτοχος



Οἱ ἅγιοι αὐτοί, ἤκμασαν ἐπί τῆς ἡγεμονίας τοῦ Βασιλέως Καρίνου κατὰ τὸ ἔτος 284 μ.Χ καὶ ἦταν ἀδελφοί κατὰ σάρκα.



Σπούδασαν καὶ οἱ δύο τὴν ἰατρική ἐπιστήμη, καθώς εἶχαν κοινές κλίσεις καὶ ἰκανότητες. Αὐτό τούς ἔκανε νὰ συσφίγξουν ἀκόμη περισσότερο τὴν μεταξύ τους ἀδελφική ἀγάπη. Χαρακτηριστικό ἐπίσης εἶναι ὅτι, καθώς ἀναφέρεται, τὰ χρόνια τῶν σπουδῶν τούς, οἱ νεαροί Κοσμᾶς καὶ Δαμιανός ἐγνώριζαν μόνο δύο δρόμους, ἕναν πού πήγαινε στὴν Ἐκκλησία καὶ ἕναν ποὺ ὁδηγοῦσε στὸ Πανεπιστήμιο, ὅπως ἀκριβῶς ὁ Μέγας Βασίλειος καὶ ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος. Ἀποτέλεσμα αὐτοῦ τοῦ τρόπου ζωῆς, ἦταν νὰ γίνουν καλοί ἐπιστήμονες καὶ πρὸ παντός ἀληθινοί Χριστιανοί.



      Μετὰ τὴν ἀποπεράτωση τῶν σπουδῶν τους ἐπεδόθησαν στὴν ἐξάσκηση τῆς ἐπιστήμης τούς, στὴν ὁποῖα ἀφιερώθηκαν. Μάλιστα τὴν ἐξάσκησαν ὄχι σὰν ἐπικερδές ἐπάγγελμα, ἀλλά σὰν φιλανθρωπική διακονία. Χρήματα δὲν ἐδέχονταν οὔτε ἀπό τούς πτωχούς ἀλλά οὔτε καὶ ἀπὸ τοὺς πλουσίους.




Ἐφήρμοζαν τὴν ἐντολή τοῦ Κυρίου πρὸς τοὺς Ἀποστόλους καὶ δι΄ αὐτῶν πρὸς ὄλους τοὺς μαθητές Του «δωρεάν ἐλάβετε, δωρεάν δότε» (Ματθ. 10,9). Ἔτρεχαν δὲ καὶ προσέφεραν τὶς ὑπηρεσίες τους ἀνιδιοτελῶς, περισσότερο πρὸς τοὺς πτωχούς παρὰ πρὸς τοὺς πλουσίους, γιατί ὅπως ἔλεγαν «μιὰ καλύβη ἔχει μεγαλύτερη ἀνάγκη ἀπό ἕνα παλάτι». Ἀλλά καὶ ὅταν κάποιος πλούσιος ἀσθενής τούς ἐπίεζε νὰ δεχθούν ἀμοιβή, ἐκεῖνοι τοῦ ἔλεγαν «νά βοηθήσει κάποιον φτωχό ἀδελφό, πού εἶχε ἀνάγκη συνδρομῆς γιά νοσηλεία καὶ φαγητό». Ἔτσι οἱ ἅγιοι Ἀνάργυροι Κοσμᾶς καὶ Δαμιανός, ἐθεράπευαν τοὺς ἀνθρώπους, μαζὶ δε μὲ τὴν σωματική θεραπεία, ἐθεράπευαν καὶ τὶς ψυχές τους, διδάσκοντας σ΄ αὐτούς τὴν πίστη στὸν ἀληθινό Θεό, σύμφωνα πάντα καὶ μὲ τὴν ἐντολή ποὺ ἔδωσε ὁ Κύριος στοὺς μαθητάς Του «πορευόμενοι δε, κηρύσσετε λέγοντες ὅτι ἤγγικεν ἡ Βασιλεία τῶν οὐρανῶν» (Ματθ. 10,7). Αὐτό λοιπόν ἔκαναν καὶ οἱ Ἅγιοι Ἀνάργυροι ὡς πιστοί καὶ ἀφοσιωμένοι μαθητές τοῦ Χριστοῦ. Δὲν περιορίζονταν μόνο στὴν θεραπεία τοῦ σώματος, ἀλλά ἧταν πρώτιστα κήρυκες τῆς Βασιλείας τῶν οὐρανῶν καὶ πρὸς αὐτήν κατηύθυναν τοὺς ἀνθρώπους, ἐπιθυμώντας νὰ τοὺς κάνουν πολίτες της.

Φορητή Εικόνα από τον Ι. Ναό Αγ. Αναργύρων Μεγαλοχωρίου Σαντορίνης

Ὁ Θεός, ὁ Ὁποῖος βραβεύει τὴν καλή διάθεση τῶν πιστῶν δούλων Του, εὐλόγησε τὴν ἰατρική ἐπιστήμη τῶν Ἁγίων καὶ μὲ θαυματουργική δύναμη. Ἔτσι ὅπου ἡ ἐπιστήμη ὑποχωροῦσε καὶ ἔπαυε, ἐθεράπευαν οἱ ἅγιοι τὶς ἀσθένειες τῶν ἀνθρώπων θαυματουργικῶς, ἀφοῦ ὁ Κύριος ἔδωσε καὶ σὲ αὐτούς, ὅπως καὶ στοὺς μαθητάς Του «ἐξουσίαν κατὰ πνευμάτων ἀκαθάρτων ὤστε ἐκβάλλειν αὐτά» (Ματθ. 10,1) καὶ τὴν δύναμη νὰ θεραπεύουν κὰθε σωματική ἀδυναμία καὶ καχεξία. Αύτὸ ἔπραξαν οἱ ἅγιοι παρουσιαζόμενοι στὸν εἰδωλολάτρη βασιλέα Καρῖνο, ἀπολογούμενοι κατὰ τῆς συκοφαντίας, ὅτι ἐθεράπευαν χρησιμοποιώντας μαγική τέχνη, ποὺ τοὺς ἀποδόθηκε, τὸν ὁποῖο καὶ μετέστρεψαν στὴν ἀληθινή πίστη τοῦ Χριστοῦ, θεραπεύοντάς τον θαυματουργικά.

Ἡ κατὰ Χριστόν ζωὴ καὶ τὰ ἔργα τῶν ἁγίων προκάλεσαν τὴν ὀργή τοῦ μισοκάλου διαβόλου, πού ἐνέπλησε μὲ φθόνο τὶς ψυχές ἄλλων ἰατρῶν ἀλλά καὶ τοῦ δασκάλου τῶν ἁγίων στὴν ἰατρική ἐπιστήμη. Ἔτσι μὶα ἡμέρα, ὁ ταλαίπωρος δάσκαλός τους, μὲ τὴν πρόφαση τῆς συλλογῆς θεραπευτικῶν βοτάνων, τοὺς ἀνέβασε σὲ ἕνα βουνό, ὄπου καὶ τοὺς ἐφόνευσε, χτυπώντας τους με πέτρες. Μὲ τὸν τρόπο αὐτό φάνηκε ἡ καταστρεπτική ἰδιοτέλεια τῆς ἀμαρτίας, σὲ ἀντίθεση μὲ τὴν εἰλικρινή ἀγάπη τῆς Χάριτος τοῦ Θεοῦ, ποὺ εἶχαν οἱ ἅγιοι πρὸς κάθε ἄνθρωπο.



Косьма и Дамиан Римские бессребреники, мч. (1 июля)
Менологий  29 июня - 1 июля
Византия. Греция; XIV в.; памятник: 
Византийский менологий (Byzantine illumination Menologion); 10 x 13 см.; 
местонахождение: Англия. Оксфорд. Бодлеанская Библиотека 
(Bodleian Library)
ΟΙ AΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ ΚΟΣΜΑΣ ΚΑΙ ΔΑΜΙΑΝΟΣ ΟΙ ΕΚ ΡΩΜΗΣ
Μηνολόγιο 29 Ιουνίου. - 1 Ιουλίου. 
Βυζαντινή Μηνολόγιο  τού 14ου αιώνα μ.Χ. 
Τώρα ευρίσκεται στην  Αγγλία. Οξφόρδη. 
Bodleian Βιβλιοθήκη (Bodleian Library)










Ιερά Λείψανα: Μέρος της Κάρας του Αγίου Κοσμά βρίσκεται στην Ιερά Μονή Παντοκράτορος Αγίου Όρους.
Απότμημα του Ιερού Λειψάνου του Αγίου Κοσμά βρίσκονται στον ρωμαιοκαθολικό Ναό Αγ. Αναργύρων Ρώμης.
Τεμάχια της Κάρας του Αγίου Δαμιανού βρίσκονται στην Ιερά Μονή Παντοκράτορος Αγίου Όρους.
Απότμημα του Ιερού Λειψάνου του Αγίου Δαμιανού βρίσκονται στον ρωμαιοκαθολικό Ναό Αγ. Αναργύρων Ρώμης.








Στον Ι. Ναό Αγίων Αναργύρων Κρανιάς Μουζακίου φυλάσσονται τα Ιερά Λείψανα των Αγίων και Ιαματικών Αναργύρων, των εκ Ρώμης που εορτάζουν την 1η Ιουλίου 



 Στην Ιερα Μονη Τιμίου Προδρόμου Νικήσιανης Βεροίας φυλλάσονται λείψανα πολλών αγίων όπως:

  1. Τμήμα του Αγίου Αναργύρου Κοσμά 
  2. Τμήμα του Αγίου Αναργύρου  Δαμιανού



Λειψανοθήκη με ιερά λείψανα των Αγίων Αναργύρων Κοσμά και
Δαμιανού στον Ιερό Ναό Αγίων Αναργύρων Καβάλας.
Στην λειψανοθήκη είναι χαραγμένα: Αγία Λείψανα Αγίων Ανάργυρων.


\

Почти в самом центре баварской столицы (Neuhauser Str. 52) возвышается монументальное здание иезуитской церкви св. Михаила (St.-Michaelskirche).Реликварий с мощами святых Космы и ДамианаСреди великих церковных святынь Σχεδόν στο κέντρο της πρωτεύουσας της Βαυαρίας (Neuhauser Str. 52), βρίσκεται το επιβλητικό κτήριο της εκκλησίας των Ιησουιτών του Αγίου Μιχαήλ (Αγ-Michaelskirche).Η λειψανοθήκη με τα λείψανα των Αγίων Κοσμά και DamianaSredi μεγάλη θρησκευτικά προσκυνήματα 





Ἀλλά καὶ μετὰ θάνατον, ὄταν οἱ ἄγιοι ἀνέβηκαν «εἰς τόπους φωταυγεῖς, εἰς σκηνώματα οὐράνια, εἰς δόξαν ἀμάραντον» ἐξακολουθοῦν μὲ τὰ τίμια λείψανὰ τους νὰ θαυματουργούν καὶ νὰ θεραπεύουν τὶς σωματικές καὶ ψυχικές ἀρρώστιες ἐκείνων, που μὲ πίστη καὶ πόθο προστρέχουν στὸ Ναὸ τους, ἀσπάζονται τὰ ἅγια λείψανα καὶ ἐπικαλοῦνται τὴν χάρη τους.

Ὁ ἱερός ὑμνογράφος γιὰ τὴν πλουσιοπάροχη αὐτή θαυματουργία τῶν ἁγίων μαρτύρων Κοσμᾶ καὶ Δαμιανοῦ γράφει: «Τὸ ἰατρεῖον ὑμῶν πηγή ὑπάρχει ἀνεξάντλητος ἀντλουμένη δὲ μάλλον ὑπερεκβλύζει καὶ χεομένη περισσεύεται, καθ’ ἑκάστην κενουμένη καὶ πληθυνομένη. Καὶ οἱ ἀρυόμενοι κορέννυνται ἰάματα καὶ αὔτη διαμένει ἀδαπάνητος (Δοξαστικόν τῶν ἀποστίχων τοῦ ἑσπερινοῦ τῆς ἑορτῆς). Γι΄ αὐτό καὶ σπεύδει πλῆθος κόσμου στοὺς Ἁγίους καὶ τώρα καὶ πάντοτε γιὰ νὰ ζητήσει τὴν χάρη τους καὶ νὰ τοὺς εὐχαριστήσει γιά ὅ,τι πολύτιμο ἔχει πάρει.
(πηγή Ιερά Μητρόπολις Κηφισιάς).


Ἀπολυτίκιον
Ἦχος πλ. δ’.

Ἅγιοι Ἀνάργυροι καὶ θαυματουργοί, ἐπισκέψασθε τὰς ἀσθενείας ἡμῶν, δωρεὰν ἐλάβετε, δωρεὰν δότε ἡμῖν.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον
Ἦχος δ’. Ταχύ προκατάλαβε.

Ὡς θεῖοι θεράποντες, καὶ ἰατῆρες βροτῶν, ἀνάργυρον βλύζετε, τὴν θεραπείαν ἠμίν, Ἀνάργυροι ἔνδοξοι, ὅθεν τοὺς προσιόντας, τὴ σεπτὴ ὑμῶν σκέπη, ρύσασθε νοσημάτων, καὶ παθῶν ἀνιάτων, Κοσμᾶ καὶ Δαμιανέ, Ρώμης βλαστήματα.

Κοντάκιον
Ἦχος β’.

Οἱ τὴν χάριν λαβόντες τῶν ἰαμάτων, ἐφαπλοῦτε τὴν ῥῶσιν τοῖς ἐν ἀνάγκαις, Ἰατροὶ θαυματουργοὶ ἔνδοξοι· ἀλλὰ τῇ ἡμῶν ἐπισκέψει, καὶ τῶν πολεμίων τὰ θράση καταβάλλετε, τὸν κόσμον ἰώμενοι ἐν τοῖς θαύμασι. 

Κάθισμα
Ἦχος πλ. δ'. Τὴν Σοφίαν καὶ Λόγον.
Οὐρανόθεν θαυμάτων τὴν δωρεάν, παραδόξως λαβόντες παρὰ Χριστοῦ, πάντα θεραπεύετε, ἀενάως τὰ πάθη· ἐν ὑμῖν γὰρ ὤφθη, ἡ χάρις τοῦ Πνεύματος, ἐνεργοῦσα θείων ἰάσεων δύναμιν· ὅθεν καὶ ἀφθάρτων, ἀγαθῶν εὐπορίαν, τῇ πίστει ἐκτήσασθε, ἀναργύρῳ φρονήματι, θεοφόροι Ἀνάργυροι. Πρεσβεύσατε Χριστῷ τῷ Θεῷ, τῶν πταισμάτων ἄφεσιν δωρήσασθαι, τοῖς ἑορτάζουσι πόθῳ, τὴν ἁγίαν μνήμην ὑμῶν.

Ἕτερον Κάθισμα
Ἦχος δ'. Ἐπεφάνης σήμερον.
Τὴν φαιδρὰν πανήγυριν, τῶν Ἄναργύρων, οἱ πιστοὶ τελέσωμεν, καθικετεύοντες αὐτούς, ἵνα ἡμᾶς ἀπαλλάττωσι, παντοίων νόσων, ψυχῆς τε καὶ σώματος.

Ἕτερον Κάθισμα
Ἦχος πλ. δ'. Τὴν Σοφίαν καὶ Λόγον.

αμάτων δοτῆρες θαυματουργοί, καὶ θαυμάτων λαμπτῆρες φωταγωγοί, πᾶσιν ἀνεδείχθητε, τῇ τοῦ Πνεύματος χάριτι· τῶν γὰρ παθῶν τὴν φλόγα, τῇ πίστει δροσίζοντες, τῶν πιστῶν ἐν ταύτῃ, τὸ φρόνημα θάλπετε· ὅθεν ἰατρεῖον, τῶν ψυχῶν κεκτημένοι, τὸν θεῖον ναὸν ὑμῶν, ἐν αὐτῷ καταφεύγομεν, θεοφόροι Ἀνάργυροι. Πρεσβευσατε Χριστῷ τῷ Θεῷ, τῶν πταισμάτων ἄφεσιν δωρήσασθαι, τοῖς ἑορτάζουσι πόθῳ, τὴν ἁγίαν μνήμην ὑμῶν.

Ὁ Οἶκος

Πάσης συνέσεως καὶ σοφίας, ὑπέρκειται ὁ λόγος τῶν σοφῶν ἰατρῶν, καὶ πᾶσι γνῶσιν παρέχουσι· τοῦ γὰρ Ὑψίστου χάριν λαβόντες, ἀοράτως τὴν ῥῶσιν δωροῦνται πᾶσιν· ὅθεν κἀμοὶ διηγήσεως χάριν δεδώρηνται, ὑμνῆσαι ὡς θεοφόρους, εὐαρέστους Χριστοῦ καὶ θεράποντας, ἰαμάτων πλήθη παρέχοντας· ἀλγηδόνων γὰρ πάντας λυτροῦνται, τὸν κόσμον ἰώμενοι ἐν τοῖς θαύμασι.

Μεγαλυνάριον

Ἴασιν σωμάτων ῥῶσιν ψυχῶν, Κοσμᾶ θεοφόρε, σὺν τῷ θείῳ Δαμιανῷ, νείματε ὑψόθεν, ἀῧλῳ χειρουργίᾳ, τοῖς κατατρυχομένοις ποικίλοις πάθεσι. 






ΑΠΟ ΤΟ ΡΩΣΙΚΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ

ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΒΙΟΣ ΤΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ  ΚΟΣΜΑ ΚΑΙ ΔΑΜΙΑΝΟΥ

Αγίων Μαρτύρων, ανιδιοτελής Κοσμά και Δαμιανού αδελφοί έζησε τον αιώνα ΙΙΙ μετά Χριστό στη Ρώμη, κατά τη διάρκεια του διωγμού των Χριστιανών ανεγερθεί ειδωλολατρική αυτοκράτορες.Πολέμησε τη ζωή του πραγματικά χριστιανικές αγίων έχουν αποκαλύψει τη χρήση του ανθρώπινου ταλέντου: το ταλέντο είναι ένα δώρο του Θεού, η οποία θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για σκοπούς άλλους από το προσωπικό συμφέρον, αλλά για να υπηρετήσει τον Θεό και τους ανθρώπους.
Κοσμάς και Δαμιανός ήταν ορφανά νωρίς. Άφησε χήρα στα νιάτα της, Theodotia έθεσε τους γιους τους στη χριστιανική ευσέβεια. Η κύρια ασχολία των αδελφών ήταν ιατρικής επιχείρησης στην οποία είναι πολύ επιτυχημένη. Οι ίδιοι οι άγιοι αδελφοί Κοσμάς και Δαμιανός είδε ως υπηρέτες του Θεού, για να θεραπεύσει τους ανθρώπους στην πίστη τους. Δεν λαμβάνουν για την εργασία τους είναι με ακυρωτικά. Θεραπεύοντας bessrebrenniki Κοσμά και Δαμιανού σε συνδυασμό με το κήρυγμα του λόγου του Θεού, εξήγησε στον ασθενή ώστε να κάνουν τη θεραπευτική δύναμη της χάριτος του Χριστού, προτρέποντάς τους να πίστη στο Χριστό το Λυτρωτή, η οποία ανοίγει το δρόμο για μια πραγματική ανάκαμψη – σωτηρία της ψυχής.
Κοσμάς και Δαμιανός ήταν αδέλφια συκοφάντησε ζηλιάρης και κάλεσε στη Ρώμη για να τον αυτοκράτορα Karina. Ο αυτοκράτορας απαίτησε να παραιτηθεί ο Χριστός και να αναγνωρίζει τους θεούς ειδωλολατρική, στους Αγίους απάντησε με αποφασιστική άρνηση. Όταν ο αυτοκράτορας έγινε φοβάται τα βασανιστήρια, οι άγιοι, οι οποίοι επιθυμούν να λόγο μαζί του, φώναξε προς τον Θεό.Ξαφνικά ο λαιμός αυτοκράτορα στριμμένα με τέτοιο τρόπο που δεν θα μπορούσε να γυρίσει το κεφάλι του. Στη συνέχεια, Karina και πολλοί μάρτυρες ήρθε μετά από το φόβο του Θεού. Αυτοκράτορας αδελφοί μετανόησε και ομολόγησε σε όλους την πίστη του στο Χριστό, και αμέσως έλαβε θεραπεία.Κοσμάς και Δαμιανός ήταν αμέσως κυκλοφόρησε. Μετά την επιστροφή του στο χωριό του κοντά στη Ρώμη, συνέχισαν πρώην φιλανθρωπικό σκοπό τους.
Υψηλή ήταν η κατόρθωμα των αγίων θεραπευτές, αλλά ευχαριστούσε τον Θεό για να σηκώσει ακόμη ισχυρότερη μέσω αθώα μαρτυρίου τους. Υπέφεραν από το γιατρό φθόνο που κάποτε ήταν ο δάσκαλός τους. Αυτό το γιατρό τους παρέσυρε στα βουνά και σκοτώθηκε εκεί. Μετά το θάνατο της ιερότητας των ιατρικών bessrebrenniki Κοσμά και Δαμιανού († 284) επιβεβαιώθηκε από πολλούς θαυματουργή σημάδια έλεος του Θεού.

ΠΛΗΡΗΣ ΒΙΟΣ ΤΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ  ΚΟΣΜΑ ΚΑΙ ΔΑΜΙΑΝΟΥ

Μετά τη δοξολογία της σάρκας στη γη του Κυρίου Χριστού ο Θεός μας έγινε γνωστή παντού ως ένα πολύ περίεργο πράγμα, τα κατορθώματα των αγίων μαρτύρων του Χριστού? στο να αποκαλυφθεί η Spasiteleva εξουσία? για όλους ήταν μια καταπληκτική εξέφρασε αγίων θαρραλέα βασανιστές αντίσταση και ανίκητος υπομονή του. Μεταξύ αυτών των μαρτύρων ανήκαν σε, και αυτά γεννήθηκαν στην αρχαία Ρώμη από τον ίδιο τον πατέρα και τη μητέρα, και εκπαιδεύονται στους κανόνες της χριστιανικής ευσέβειας – αδέλφια στη σάρκα – αγίων μαρτύρων Κοσμά και Δαμιανού, τα οποία θα έχουν λόγο μας.
Έχοντας μάθει ιατρικών δεξιοτήτων, αυτά τα ιερά τους αδελφούς θεραπευτεί επιτυχώς όλα τα είδη των ασθενειών, και έχει συμβάλει σε όλη τη χάρη του Θεού. Τι θα άρρωστοι άνθρωποι ή ζώα ή είχαν καρφώθηκε στα χέρια τους, που αμέσως έγινε απολύτως υγιείς. Αυτά είναι ειδικευμένοι θεραπευτές από κανέναν δεν λαμβάνουν αμοιβή για τη θεραπεία, για την οποία είχε το παρατσούκλι «bezmezdnymi γιατρούς.» Μόνο μία πιο πολύτιμο ανταμοιβή απαίτησαν από τον θεραπεύσει – πίστη στον Χριστό. Πράγματι, όχι μόνο στη Ρώμη αλλά και στις γύρω πόλεις και τα χωριά, που απέφυγαν τον σκοπό της θεραπείας των ασθενών, πολλοί στρέφονται προς τον Χριστό. Εκτός από τη χάρη της επούλωσης, δείχνουν καλοσύνη για τους ανθρώπους και γενναιόδωρη φιλανθρωπία. Είχαν μια μεγάλη, συλλέγονται και οι πρόγονοι έχουν περάσει σε αυτούς από τους γονείς περιουσία τους που πωλούνται, διανέμονται στους φτωχούς και άπορους? που τρέφονται οι πεινασμένοι, ντυμένη το γυμνό? με μια λέξη, έδωσαν φιλανθρωπική οργάνωση για τους φτωχούς και τους άπορους. Όταν θεράπευσε τους αρρώστους, μπορούν συνήθως να τους πω:
– Εμείς απλά να βάλουν τα χέρια σε σας και δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα ακόμα και από τη δική μας δύναμη, ακόμα κάνει την πανίσχυρη δύναμη του ενός αληθινού Θεού και Κυρίου Ιησού Χριστού? αν πιστεύετε σ «Αυτόν και δεν αμφιβάλλω, θα πρέπει να θεραπευτεί αμέσως.
Και, πράγματι, αυτοί που πιστεύουν, έλαβαν θεραπεία.
Έτσι, κάθε μέρα, πολλές στροφή μακριά από την ειδωλολατρική κακία, ενώνονται με τον Χριστό.Κατοικία αυτά τα ιερά γιατροί ήταν σε ένα ρωμαϊκό χωριό (η οποία ήταν η περιουσία των γονέων τους).Με έδρα της εδώ, φωτισμένη άγια πίστη σε όλη τη γύρω περιοχή.
Εν τω μεταξύ ο διάβολος, ζηλιάρης αυτών των αρετών φωτίζουν τις ζωές των αγίων, που έχει συσταθεί μερικοί από τους υπηρέτες του να πάει στο βασιλιά και να συκοφαντούν αθώα πριν από αυτόν. Αυτή τη στιγμή στη Ρώμη βασίλεψε Karin [1] . Τώρα επιτέλους να ακούσετε δυσφημιστές, αμέσως έστειλε στρατιώτες στο χωριό, το οποίο κατοικείται από αγίους, με τις παραγγελίες να αδράξουν bezmezdnyh γιατρούς Κοσμά και Δαμιανού, και να τους φέρει σε αυτόν για ανάκριση.
Όταν οι στρατιώτες του βασιλιά ήρθε στο χωριό για να ζήσουν άγια, και άρχισε να ρωτήσω εδώ για Cosme και Δαμιανού, οι πιστοί συγκεντρώθηκαν για τους αγίους, και να τους παρακάλεσε να κρύψει κάπου για ένα μικρό χρονικό διάστημα, μέχρι να περάσει το βασιλικό θυμό. Αλλά οι άγιοι, όχι μόνο δεν ακούει αυτή τη συμβουλή, αλλά, αντίθετα, προορίζεται να εγκαταλείψουν οικειοθελώς να τα βρείτε στρατιώτες, θέλοντας να είναι στην ευχάριστη θέση να υποφέρουν για το όνομα του Χριστού. Όταν ήρθε σε πολλούς πιστούς και δακρυσμένος παρακλήσεις κατέθεσε εναντίον τους για να σώσουν τις ζωές τους, όχι για τον εαυτό του, αλλά για το καλό των άλλων, οι άγιοι – έστω και παρά τη θέλησή του, – τους υπάκουσε. Στη συνέχεια οι πιστοί, αφού τους αγίους, τους έκρυψε σε μια συγκεκριμένη σπηλιά.
Εν τω μεταξύ οι στρατιώτες, προσεκτικά ψάχνουν παντού άγια και να μην τους βρουν, με θυμό και απογοήτευση, άρπαξε μερικές ευσεβείς άνδρες από το χωριό, έβαλαν δεσμά τους, και τους έφερε στην Ρώμη.
Μετά την εκμάθηση για αυτό, Κοσμάς και Δαμιανός αμέσως βγήκε από τη σπηλιά και έτρεξε γρήγορα στα βήματα των στρατιωτών? καλύψουν τη διαφορά σχετικά με τις τελευταίες στο δρόμο, που τους είπε:
– Αφήστε το αθώο, και παίρνουμε γιατί – αυτά που έχετε παραγγείλει να λάβει.
Έτσι, οι στρατιώτες, αφήστε τους άνδρες, έβαλαν δεσμά στην Κοσμάς και Δαμιανός, και τους έφερε στην Ρώμη. Εδώ, άγιοι τοποθετήθηκαν σε αλυσίδες σε ένα μπουντρούμι στο οποίο μέχρι εκεί το πρωί. Το πρωί ο βασιλιάς κάθισε ενώπιον του λαού σε ένα συνηθισμένο δικαστήριο, το οποίο ήταν στο χώρο που προβλέπεται για γυαλιά? διέταξε να παρουσιαστούν ενώπιον των αγίων Κοσμά και Δαμιανού των κρατουμένων, ο βασιλιάς τους είπε δυνατά:
– Είσαι protivoborstvuete θεούς των πατέρων μας, και ένα είδος ένα μαγικό τέχνασμα bezmezdno θεραπεύει ασθένειες σε ανθρώπους και ζώα, δελεάζοντας τους απλούς ανθρώπους να αποκλίνει από τους θεούς και τους νόμους τους πατέρες τους »; Αλλά αν και τώρα αφήνουν το λάθος τους και να πάρει την καλή μου συμβουλή? προχωρήσει, θυσία στους θεούς, οι οποίοι μέχρι σήμερα έχουν υποστεί ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Οι θεοί, αφού έχετε προσβεβλημένος, δεν κάνουν κακό για το κακό – αν και θα μπορούσε να πληρώσει – αλλά περίμενε υπομονετικά για τη θεραπεία σας σε αυτούς.
Αγίας του Χριστού ως άγιοι σαν με μία φωνή απάντησε ενώπιον του βασιλιά ως εξής:
– Δεν έχουν μπει στον πειρασμό ένα και μόνο πρόσωπο? δεν γνωρίζουμε κανένα μαγικά κόλπα, κανείς δεν προκάλεσε καμία βλάβη, αλλά να θεραπεύσει την ασθένεια από τη δύναμη του Σωτήρα και Κύριο μας Ιησού Χριστό, όπως Εκείνος έχει προστάξει, λέγοντας, «Θεραπεύστε τους αρρώστους, καθαρίζουν τα λεπρούς» ( Κατά Ματθαίον 10: 8 ). Μήπως bezmezdno αυτά τα πράγματα, επειδή διέταξε έναν Σωτήρα, ο οποίος είπε, «Δωρεάν ελάβετε, δωρεάν δότε» ( Κατά Ματθαίον 10: 8 ).Μετά από όλα, χρειαζόμαστε κανένα όνομα, αλλά επιδιώκουμε τη σωτηρία των ψυχών και να εξυπηρετούν τους φτωχούς και αδύναμους, όπως ο ίδιος ο Χριστός, επειδή οικειοποιείται εκείνες της περίθαλψης, οι οποίες πραγματοποιούνται για την πρώτη, μετάδοση στους ευεργέτες: «Για Ήμουν πεινασμένος και μου δώσατε φαγητό? Ήμουν διψασμένος, και που μου έδωσε το ποτό? ήμουν ένας ξένος, και το yE με πήρε σε: γυμνός, και το yE με έντυσε: ήμουν άρρωστος, και το yE με επισκέφτηκε: ήμουν στη φυλακή, και το yE ήρθε σε μένα »( κατά Ματθαίον 25: 35-36. ). Αυτές είναι εντολές Του, προσπαθούμε να εκπληρώσει, ελπίζοντας να λαμβάνουν μια ανταμοιβή από Αυτόν στην άπειρη ζωή της ουράνιας βασιλείας. Λατρεύουν τους θεούς που αναγνωρίζονται από σένα ποτέ δεν θα συμφωνήσουν. Θα σας και αυτούς που συμφωνούν μαζί σας λατρεύουν! Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι δεν είναι θεοί. Αν είστε ο βασιλιάς ευχή, θα σας προσφέρουμε καλές συμβουλές, ώστε να μπορείτε να γνωρίζετε τον ένα αληθινό Θεό, τον Δημιουργό του συνόλου,«γιατί maketh ήλιο του για να αυξηθεί στο κακό και στο καλό, και στέλνει τη βροχή για τη δίκαιη και για τους άδικους» ( Μτ 5 :. 45 ), – για τις ανάγκες μας για τη δόξα της απόλυτης του το όνομα: απομάκρυνση από τις παράλογες και άκαρδοι είδωλα – τον υπηρετούν!
Karin αυτοκράτορας απάντησε σε αυτό το ιερό τρόπο:
– Δεν έχω σας κάλεσε είναι να λέμε, αλλά για να θυσιάσουν στους θεούς.
– Φέρνουμε, – απάντησε ο άγιος, – την αναίμακτο θυσία ψυχές μας – ο Ένας Θεός μας, να μας ελευθερώσει από το δίκτυο του διαβόλου και έδωσε τον μονογενή Υιό Του για τη σωτηρία όλου του κόσμου. , Αυτό είναι ο Θεός μας δεν έχει δημιουργηθεί, αλλά ο Δημιουργός των πάντων, και τους θεούς σας είναι ανθρώπινα εφευρέσεις και έδωσε τεχνίτες χέρια και αν δεν υπήρχε μεταξύ των ανθρώπων της βιοτεχνίας, παράγει θεούς για να σας, δεν θα έχετε κανέναν να λατρεύουμε!
– Μην ενοχλήσει τους αιώνιους θεούς, – δήλωσε ο Karin – αλλά καλύτερα να φέρει τις θυσίες και τη λατρεία τους, αν δεν θέλουν να υποβληθούν ήδη ετοιμάσει για σας να βασανίζουν.
– Ναι, θα πρέπει να τεθεί σε ντροπή, Karin με τους θεούς σας, – είπε, γεμάτη με το Άγιο Πνεύμα, υπηρέτες του Χριστού. – Δεδομένου ότι το μυαλό είναι η σειρά σας μακριά από το πάντα υπαρκτό και προς τον ζωντανό Θεό, και αναφέρεται στις αδρανείς και δεν υπήρξαν ποτέ είδωλα αφήσει για ντροπή σας, και να σας κάνει να δική του εμπειρία γνώριζαν ότι ο Θεός μας είναι παντοδύναμος – ακόμα και να αλλάξει το πρόσωπό σας στο σώμα σας και να μετατρέψει από τη θέση τους!
Ενώ η ιερή πρόφερε αυτές τις λέξεις, άλλαξε ξαφνικά το πρόσωπό του Karina και κατσαρά λαιμό του, έτσι ώστε το πρόσωπό του βρήκε τον εαυτό του στους ώμους του και δεν μπορούσε να γυρίσει το λαιμό του, και να τον βοηθήσει, κανείς δεν θα μπορούσε. Έτσι, κάθισε σε θρόνο με καμπύλο sheeyu και το πρόσωπο. Εν τω μεταξύ, κοίταξε αυτά τα πράγματα οι άνθρωποι φώναξε δυνατά:
– Χριστιανός Θεός είναι μεγάλος και δεν υπάρχει άλλος Θεός, αλλά σ «Αυτόν!
Εκείνη την εποχή, πολλοί πίστεψαν στον Χριστό και τους αγίους παρακάλεσε τους γιατρούς να θεραπεύσει το βασιλιά. Τελευταία και παρακάλεσε μαζί τους για το ίδιο πράγμα, λέγοντας:
– Τώρα μπορώ πραγματικά να ξέρετε ότι είστε οι υπηρέτες του αληθινού Θεού. Έτσι, σας ικετεύω – γιατί πρέπει να θεραπεύσει τα πολλά – τότε θεραπεύσει μου, και γι «αυτό πιστεύω ότι δεν υπάρχει άλλος Θεός, αλλά θα κήρυττε, η οποία δημιούργησε τον ουρανό και τη γη.
– Αν – του είπε αυτά τα πράγματα ιερά, – τεχνογνωσία που έχει δώσει τη ζωή σας και τη βασιλεία του Θεού και uveruesh σ «Αυτόν με όλη την καρδιά σας, θα σας θεραπεύσει.
– Πιστεύω σε σας – δυνατά είπε ο βασιλιάς, – Κύριο Ιησού Χριστό, τον αληθινό Θεό, ελέησόν με, και όχι άγνοια: θυμάμαι το πρώτο μου!
Εκείνη την εποχή, ο βασιλιάς πρόφερε αυτές τις λέξεις, ισιωμένα το λαιμό του, το πρόσωπό του έπεσε στη θέση του, όπως ήταν στην αρχή, και ο ίδιος, σηκώνονται από το κάθισμά του, κοίταξε ψηλά στον ουρανό και vozdevshi χέρι, καταβάλλεται μαζί με όλους τους ανθρώπους ευχαριστήσω τον Θεό, είπε:
– Μακάριοι οι Εσύ, Χριστέ, αληθινός Θεός με οδήγησε μέσα από αυτά τα ιερά τους δούλους σου, από το σκοτάδι στο φως.
Έτσι απόκτηση επούλωση, ο βασιλιάς τίμησε τα δώρα του Αγίου υπαλλήλων Κοσμά και Δαμιανού, και να τους αφήσουμε να πάει εν ειρήνη.
Ερχόμενοι από τη Ρώμη, οι άγιοι πήγαν στο χωριό τους. Οι κάτοικοι των χωριών όπως αυτό και τα γειτονικά χωριά, ακούσει για όλα αυτά που έγινε στη Ρώμη, άγιοι, πήγε να συναντήσει τον Θεό και τους αγίους να τους γίνει δεκτή με χαρά, χαρά και δοξάζοντας τον Κύριο Χριστό. Οι Άγιοι, εν τω μεταξύ, ως συνήθως παρακάμπτεται και πάλι τις γύρω πόλεις και τα χωριά, την επούλωση των δεινών και διαφωτιστική όλη την άγια πίστη, και στη συνέχεια να επιστρέφουν στο χωριό τους. Η μισητής της ανθρώπινης φυλής – ο διάβολος, μπορεί να βλάψει τα ιερά πρώτη ίντριγκες του και vozmogshi τους καταστρέψει από μεταξύ των έμβιων ανθρώπους που ήρθαν με άλλα μέσα. Στη χώρα ήταν ένα πολύ διάσημο γιατρό, ο οποίος αρχικά έμαθαν ιατρικές ικανότητες, και αυτές οι Κοσμάς και Δαμιανός. κάτι της και να διδάξουν τον εχθρό της ανθρωπότητας, ο οποίος δεν θα μπορούσε να φέρει τη δόξα των αγίων του Θεού – ιερό φθόνο. Καλούνται να κολακεία για να τους αγίους του, τους οδήγησε σαν σκοπό την συγκέντρωση ιατρικών φυτών, στο βουνό, κρατώντας μεταξύ άλλων, στην καρδιά του σκέφτηκε ο Κάιν [2] . Έχοντας πήρε μακριά αγίων, κανόνισε έτσι ώστε κάθε φυτό που συλλέγονται χωριστά. Στη συνέχεια, επιτέθηκε για πρώτη φορά σε ένα, τον χτύπησαν μέχρι θανάτου και στη συνέχεια σκότωσε με τον ίδιο τρόπο και ένα άλλο? μετά από όλα, λαμβάνοντας τα σώματα των αγίων, τους έκρυψε όταν υπάρχει μια καλά [3] .
Έτσι, οι άγιοι μάρτυρες του Χριστού, bezmezdnye γιατρούς Κοσμά και Δαμιανού, αντιλαμβάνονται τη διάλυση της ζωής και το μαρτύριο του τιμήθηκαν από τον Κύριο του Χριστού Σωτήρα μας, στους οποίους αποδίδουμε τιμή και δόξα με τον Πατέρα και το Άγιο Πνεύμα, τώρα και πάντα και ατελείωτη.Αμήν.

σημειώσεις
[1] Ο αυτοκράτορας Κάριν βασίλεψε από το 283 έως το 284
[2] Κάιν – το όνομα του μεγαλύτερου γιου του Αδάμ και της Εύας. Ως ο πρώτος καρπός της chadorozhdeniya σε μια αμαρτωλή κατάσταση, ο Κάιν ήταν κυκλοθυμική και κακία και φθόνο σκότωσαν πράος αδελφό Abel ( Γεν 4 :. 1-16 ). Αυτό το γεγονός έχει ως στόχο στη ζωή.
[3] Θάνατος bezmezdnyh Κοσμάς και Δαμιανός οι γιατροί που ακολουθείται σε 284

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου