Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2019







ΕΑΝ   ΘΕΛΕΤΕ
ΕΠΙΣΚΕΘΦΕΙΤΕ
ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ 
ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΕΣ ΞΕΝΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ









DE SS. ANASTASIA VIRGINE ET CYRILLO MARTIRYBUS ROMAE
(σελίδες 513 - 529  καί σέ ἑλληνικό κείμενο) 






Η Αγία  Οσιομάρτυς Αναστασία η Ρωμαία





Κάρας τομὴν ἤνεγκε ῥώμῃ καρδίας,
Βλάστημα Ῥώμης, Μάρτυς Ἀναστασία.
Τλῆ δὲ Ἀναστασίη ἐνάτη ξίφος εἰκάδι ὀξύ.



Βιογραφία


Η όσια Αναστασία έζησε στα χρόνια του Δεκίου (κατ' άλλους του Διοκλητιανού) και Bαλλεριανού και καταγόταν από τη Ρώμη. Όταν πέθαναν οι πλούσιοι γονείς της, διαμοίρασε την περιουσία που κληρονόμησε στους φτωχούς και αποσύρθηκε σε μοναστήρι.

Όταν τη συνέλαβε ο ηγεμόνας Πρόβος (περί το 256 μ.Χ.), υπενθύμισε στην Αναστασία την ανθηρή νεότητα της, για την οποία θα έπρεπε να αρνηθεί το Χριστό. Τότε, δυναμική υπήρξε η απάντηση της Αναστασίας: «Εγώ, είπε, μία ωραιότητα και νεότητα γνωρίζω, εκείνη που δίνει ο Χριστός στις πιστές και γενναίες ψυχές, που προτιμούν γι’ Αυτόν το θάνατο αντί άλλων εγκόσμιων αγαθών, όταν αυτά προτείνονται για την προδοσία του Θεού τους. Πλούτη είχα άφθονα. Δεν τα θέλησα. Αλλά το Χριστό μου τον θέλω και απ' Αυτόν καμία δύναμη δε θα μπορέσει να με χωρίσει. Αν αμφιβάλλεις, δοκίμασε». Εξαγριωμένος από την απάντηση ο Πρόβος, τη μαστίγωσε στο πρόσωπο και την άπλωσε σε αναμμένα κάρβουνα. Έπειτα, την κρέμασε και της έσκισε το σώμα. Μετά έκοψε τους μαστούς της, ξερίζωσε τα νύχια της και τελικά την αποκεφάλισε. Έτσι, η Αναστασία πήρε τον αμαράντινο στέφανο του μαρτυρίου.




Мучение св. Анастасии . 
 Фреска. Афон (Дионисиат). 1547 г.
Тзортзи (Зорзис) Фука.
Μαρτύριο Αγίας Ἀναστασίας. 
Τοιχογραφία (Fresco) τού έτους 1547 μ.Χ.
στην Ιερά Μονή  Διονυσίου Αγίου Όρους 
έργο τού αγιογράφου Τζώρτζη (Ζώρζη) Φουκά 









Усекновение главы св. Анастасии .
Миниатюра Минология Василия II. Константинополь. 985 г. Ватиканская библиотека. Рим.
Μαρτύριο τής οσιομάρτυρος Αναστασίας τής Ρωμαίας. 
Μικρογραφία (Μινιατούρα) στό Μηνολόγιο τοῦ Βασίλειος Β '. 985 μ.Χ. Κωνσταντινούπολη. Τώρα εὑρίσκεται στήν Βιβλιοθήκη τοῦ Βατικανοῦ. Ρώμη 








Анастасия Римляныня, прмц. (29 октября)
Менологий на 28-31 октября
Византия. Греция; XIV в.; памятник: 
Византийский менологий (Byzantine illumination Menologion); 
10 x 13 см.;  местонахождение: Англия. Оксфорд. 
Бодлеанская Библиотека 
Μαρτύριο τής οσιομάρτυρος Αναστασίας τής Ρωμαίας. 
Μηνολόγιο 28 -31 Οκτωβρίου
Βυζαντινή Μηνολόγιο  τού 14ου αιώνα μ.Χ. 
Τώρα ευρίσκεται στην  Αγγλία. Οξφόρδη. 
Bodleian Βιβλιοθήκη (Bodleian Library)






Ιερά Λείψανα: 
























Мощи прпмц. Анастасии Римляныни в монастыре Григориат
Οι κνήμες «μετά δέρματος» της Αγίας και η δεξιά της βρίσκονται στη Μονή Γρηγορίου Αγίου Όρους.









Τμήμα της δεξιάς χειρός της Αγίας Αναστασίας της Ρωμαίας φυλάσσεται στον Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέου Γηροκομείου Αθηνών.










Απότμημα λειψάνου της Αγίας Οσιοπαρθενομάρτυρος 
Αναστασίας της Ρωμαίας στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό 
Αγίου Αχιλλίου Λάρισας






Απότμημα του Ιερού Λειψάνου της Αγίας βρίσκονται στη Λαύρα Αγ. Αλεξάνδρου Νέβσκι Αγίας Πετρουπόλεως
Η Ιερά Γυνακεία Μονή Αλεξανδρο-Νιέφσκι Νοβο-Τίχβινσκι (Александро-Невский Ново-Тихвинский монастырь) βρίσκεται στην Αικατερινούπολη, γνωστότερη στην Ελλάδα ως Αικατερίνμπουργκ, στα Ουράλια της Ρωσίας. Η Αικατερίνμπουργκ είναι περισσότερο γνωστή για την εκτέλεση του τσάρου Νικολάου Β' της Ρωσίας και της οικογένειάς του από τους Μπολσεβίκους που έγινε σε ένα σπίτι της πόλης τον Ιούλιο του 1918.







Ἀπολυτίκιον  (Κατέβασμα)
Ἦχος δ’. Ταχύ προκατάλαβε
Ἀσκήσει ἐκλάμψασα ὥσπερ παρθένος σεμνή ἀθλήσεως αἵμασι τὴν τῆς ἁγνείας στολὴν ἐνθέως ἐφοίνιξας· ὅθεν, Ἀναστασία, ὡς ὁσία καὶ μάρτυς, χάριτας ἰαμάτων ἀποστράπτεις ἐν κόσμῳ πρεσβεύουσα τῷ Σωτῆρι ὑπὲρ τῶν ψυχῶν ἡμῶν.

Κοντάκιον
Ἦχος γ’. Ἡ Παρθένος σήμερον.
Παρθενίας vάμασι, καθηγvισμέvη ὁσία, μαρτυρίου αἵμασιν, Ἀvαστασία πλυθεῖσα, παρέχεις τοῖς ἐν ἀνάγκαις τῶν νοσημάτων, ἴασιν καὶ σωτηρίαν τοῖς προσιοῦσιν, ἐκ καρδίας, ἰσχὺν γᾶρ νέμει, Χριστὸς ὁ βρύωv, χάριν ἀέναον.

Прмц. Анастасия Римляныня. Миниатюра из греко-груз. рукописи XV в. (РНБ). Фрагмент
Μάρτυς Αναστασία Ρωμαία. Μικρογραφία από  ελληνικό χειρόγραφο του 15ου αιώνα μ.Χ. στην Εθνική Βιβλιοθήκη Ρωσίας

Κάθισμα
Ἦχος α’. Τὸν τάφον σου Σωτὴρ.
Ἐκ βρέφους τῷ Θεῷ, ἀνετέθης Ὁσία, νεκρώσασα σαρκός, ἐγκρατείᾳ τὰ πάθη, εἰς ὕψος δ' ἀνέδραμες, μαρτυρίου περίδοξον, ἐναθλήσασα, Ἀναστασία νομίμως, καὶ τόν δράκοντα, καταβαλοῦσα εἰς χάος, δυνάμει τοῦ Πνεύματος.






ΑΠΟ ΤΟ ΡΩΣΙΚΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ
(μετάφραση Google)





Βίοι των αγίων


Μνήμη της Αγίας Μεγαλομάρτυρας Αναστασία της Ρώμης

Μνήμη 29 Οκτωβρίου
Στις μέρες του Τσάρ Ντεσίους και του ηγεμόνα του Βαλεριανού, κάτω από τον διοικητή του "Prove", κοντά στην πόλη της Ρώμης, σε ένα απομονωμένο και λίγο γνωστό μέρος, υπήρχε ένα μικρό μοναστήρι. Αρκετοί ενάρετοι εργάτες εργάστηκαν σε αυτό, ανάμεσα στους οποίους ήταν η Abbess Sofia, ηλικιωμένοι με τα χρόνια και τέλειοι σε αρετές. Στη μονή ο Τομ έζησε την ευλογημένη παρθένα Αναστασία, αρχικά από τη Ρώμη, που παρέμεινε τρία χρόνια μετά το θάνατο των γονέων της. Η Σοφία την έθεσε στο μοναστήρι της και διδάσκει όλες τις αρετές, έτσι ώστε σε νηστεία, εκμεταλλεύσεις και σε όλα τα είδη έργων ξεπέρασε όλους τους άλλους.Έχοντας φτάσει την ηλικία των είκοσι ετών, η Αναστασία έγινε εξαιρετικά όμορφη, έτσι ώστε μερικοί από τους ευγενείς Ρωμαίους πολίτες, ακούγοντας για την ομορφιά της, θέλησαν με πάθος να την παντρευτούν. Όμως, η αγία παρθένος, η οποία καταλογίζει τα πάντα για τίποτα, έγινε η νύφη του Χριστού και, γι 'αυτόν, παρατηρώντας την παρθενία της, πέρασε μέρα και νύχτα σε προσευχές. Ο διάβολος προσπάθησε επανειλημμένα να εκτρέψει τη νύφη του Χριστού από την ίση αγγελική ζωή της και να την προσκυνήσει στη ζωή στον κόσμο, θέλοντας να την ντροπή με αγενείς σκέψεις, τους πειρασμούς των χειραγωγημένων χείλη και διάφορα άλλα κόλπα της. Αλλά δεν κατάφερε καθόλου στη μάχη του ενάντια σε εκείνον στον αδύνατο χαρακτήρα του οποίου η δύναμη του Χριστού εγχύθηκε, σπάζοντας το καταραμένο κεφάλι του φιδιού με τα παρθένα πόδια του. Δεν μπόρεσε να νικήσει την αήττητη νύφη του Χριστού με αυτόν τον τρόπο, ο διάβολος ξεσηκώθηκε σαφώς εναντίον της, δημιουργώντας άγριους βασανιστές.Εκείνη την εποχή υπήρξε έντονος διωγμός των χριστιανών και ο διάβολος διδάσκει μερικούς από τους απίστους που ήταν σε πόλεμο με τους χριστιανούς να συκοφαντούν την Αναστασία ενώπιον του στρατιωτικού διοικητή Prov. Έχοντας έρθει σε αυτόν τον ασεβή άνθρωπο, οι παγανιστές άρχισαν να του λένε ότι σε ένα απομονωμένο μέρος μεταξύ των φτωχών και των γυναικών που ζουν χωρίς συζύγους ζει εκεί ένα κορίτσι Αναστασία, της οποίας η ομορφιά είναι παρόμοια σε όλη τη Ρώμη.
"Αυτό το κορίτσι", είπαν, "όχι μόνο δεν θέλει να έχει σύζυγο, αλλά καταχράται τον τρόπο ζωής μας, χλευάζει τους θεούς μας και πιστεύει στον Σταυρωμένο."
Έχοντας ακούσει για την ομορφιά της Αναστασίας, ο στρατιωτικός ηγέτης έστειλε αμέσως τους υπηρέτες του να την φέρουν. Όταν έφτασαν οι υπηρέτες, για πολύ καιρό δεν μπορούσαν να ανοίξουν τις πύλες του μοναστηριού, έτσι αναγκάστηκαν να πάρουν άξονες και να σπάσουν τις πόρτες. Οι γέροντες, βλέποντας αυτό, φοβήθηκαν πολύ, ανοίγοντας τις άλλες πόρτες στην αντίθετη πλευρά, έφυγαν από τη μονή. Η Abbess Sofia δεν απελευθέρωσε την Αναστασία, λέγοντας:
- Το παιδί μου, Αναστασία! Μην φοβάστε, γιατί ήρθε η ώρα για ένα κατόρθωμα για το οποίο ο Νυμφίος σας Ιησούς Χριστός θέλει να σας στεφανώσει. Δεν θέλω να ξεφύγετε από το μοναστήρι, δεν θέλω να σας στερήσω το μαρτύριο, το μαργαριτάρι μου, το οποίο πήρα τρία χρόνια για να σηκώσω και να φρουτώ μέχρι σήμερα, όπως το μήλο ενός ματιού.
Όταν οι στρατιώτες μπήκαν στο μοναστήρι, η Σοφία ήρθε σε αυτούς με τα λόγια:
- Ποιος ψάχνετε και τι χρειάζεστε;
Απάντησαν:
- Η γριά! Δώστε μας την κοπέλα Αναστασία, την οποία κρατάτε στον εαυτό σας, αφού η στρατιωτική διοικητής Prov ζητάει.
"Ναι, θα σας το πω ευχαρίστως", απάντησε η Σοφία, "σας παρακαλώ, κύριοι, να περιμένετε δύο ώρες, μέχρι να την ντύσω έτσι ώστε να γίνει ευχάριστη στα μάτια του κυρίου σας".
Οι υπηρέτες, υποθέτοντας ότι η Σοφία ήθελε να τη διακοσμήσει με συνηθισμένα κοσμικά ρούχα και στολίδια, συμφώνησε να περιμένει. Η πνευματική μητέρα, η Σοφία, που θέλει να διακοσμήσει την κόρη της με πνευματικές ομορφιές, ώστε να γίνει ο νυμφίος του Ουρανού, την πήρε και την έφερε στην εκκλησία. Αφού την έβαλε πριν από το βωμό, η Σοφία άρχισε να κλαίει με την κραυγή της:
"Το παιδί μου, Αναστασία, τώρα είναι στο χέρι μου να σας δείξω μια επιμελή αγάπη για τον Κύριο". Σήμερα, πρέπει να στέκεστε πίσω από τον αγαπημένο σας Νυμφίο-Χριστό στο αίμα και να αποδείξετε ότι είστε η αληθινή Νύφη Του. Αγαπημένη κόρη μου! Σας παρακαλώ: Μην επιτρέπετε σε σας να σας αποπλανήσουν με μια γλώσσα πολύ εξεζητημένη σαν ξυράφι, μην παρασυρθείτε από τη δόξα και τα δώρα του μάταιου κόσμου και μην φοβάστε τα προσωρινά βάσανα που σας προκάλεσαν την αιώνια ζωή. Εδώ είναι ο νυμφίος του Νυμφίου που έχει ανοιχτεί μπροστά σου. εδώ είναι το κρεβάτι που ετοιμάζεται για εσάς για αιώνια ξεκούραση. Υπάρχει ένα κορώνα υφασμένο για σένα. Σας καλεί ήδη στο γάμο του Νυμφίου: πηγαίνετε σ 'Αυτόν με χαρά, πηγαίνετε λερωμένο με αίμα, σαν ντυμένο με ρούχα του γάμου. Σας παρακαλώ, παιδί μου, ακούστε τα λόγια μου και θυμηθείτε τις προσπάθειές μου και τις προσπάθειές σας για σας, όπως σας έθεσα, σας έδωσα από την παιδική ηλικία και έκανα κάθε δυνατή προσπάθεια να σας παρουσιάσω ως καθαρή νύφη στον Βασιλιά της Δόξας.Έχω φροντίσει αυτό, προσευχήθηκα γι 'αυτό, σας διδάσκω αυτή τη μέρα και τη νύχτα, ακριβώς έτσι ώστε να είστε πάντα ενωμένοι με τον Κύριο με όλη την καρδιά και την ψυχή σας. Έτσι, κόρη μου, μη με ντροπιάζετε - τη μητέρα σου - τώρα ενώπιον του Κυρίου και δεν με φέρνετε πρόωρα στον τάφο του γηρασκείου μου. Αν ακούσω κάτι για σας που είναι αντίθετο με την αγάπη του Χριστού, τότε θα πεθάνω ξαφνικά. Και αν ακούσω ότι στέκεσαι δυνατός για την αγάπη του Χριστού και δεν σπαταλάς τη ζωή σου γι 'Αυτόν, τότε θα είμαι μητέρα να διασκεδάζω για την κόρη μου 7002 ."Εκγύμνατε το κέρας μου σαν κέρατο μονόκερου και είμαι χρισμένος με φρέσκο ​​λάδι" ( Ψαλμός 91:11 ). Έτσι, κόρη μου, μην σπαταλάτε την σωματική ομορφιά σας και μην αγαπάτε την προσωρινή ζωή. Όταν θα σας παρασύρουν με ύπουλες λέξεις, «δεν επιτρέπετε στην καρδιά σας να αποκλίνει σε κακά λόγια» ( Ψαλμός 140: 4 ). όταν αρχίζουν να σας φοβίζουν με βάσανα, λέτε: " Δεν φοβάμαι τον φόβο σας, θα επαναστατήσω κάτω, όπως ο Θεός μου είναι μαζί μου" ( Ισα . όταν σας χτυπάνε ανελέητα, «δεν φοβάστε εκείνους που σκοτώνουν το σώμα, αλλά δεν μπορείτε να σκοτώσετε ψυχές»(Κατά Ματθαίον 10:28 ). Είτε η σάρκα σας θα βασανισθεί και θα πλανιστεί, εσείς, με τα βάσανα σας, χαίρεσαι, επειδή με τη σάρκα σας αντισταθμίζετε τη στέρηση των θλίψεων του Χριστού ( Κοκ. 1:24 ). Θα κοπεί σε κομμάτια, να θυμάστε ότι οι τρίχες του κεφαλιού σας αριθμημένα από τον Κύριο ( Mf.10: 30), ο οποίος θα διατηρήσει όλα τα οστά σας, και κανένας από αυτούς δεν θα πεθάνουν ( Ps.33: 21 ). Αν θέλετε να αποκόψετε το κεφάλι σας, κοιτάξτε το κεφάλι ολόκληρης της Εκκλησίας - Χριστού, η οποία είναι η δόξα σας και σαςεξυψώνει ( Ψαλμός 3: 4 ). Μη φοβάστε, παιδί μου, από σκληρή ταλαιπωρία. Ο γαμπρός σας θα εμφανιστεί αόρατα ενώπιον σας, θα απαλλάξει τις ασθένειές σας και θα σας εξοικονομήσει από σοβαρό μαρτύριο. Και όταν στενάζετε, θα σας χαρίσει χαρά. όταν εξαντληθείτε, θα σας ενδυναμώσει.όταν πέσεις από πληγές, θα σηκωθείς. όταν γεμίσετε με θλίψεις εξαιτίας έντονων ελκών, θα γλυκάνει την καρδιά σας, θα δροσίζει την ψυχή σας και δεν θα απομακρύνεται από εσάς μέχρι να σας βγάλει από τα χέρια των ταραχών, θα σας φέρει στην ουράνια αίθουσα Του και αφού θα συνάντησε όλες τις αγγελικές δυνάμεις και πρόσωπα όλων των αγίων , θα σας παραδώσει την ευδαιμονία και θα σας στεφανώ, σαν τη νύφη Του, με μια αβέβαιη στέμμα και θα γίνετε βασιλιάς μαζί Του σε αιώνια δόξα.
Η Αναστασία απάντησε:
- Η καρδιά μου είναι έτοιμη να υποφέρει για τον Χριστό, η ψυχή μου είναι έτοιμη να πεθάνει για τον πιο γλυκό Ιησού για μένα, αφού όλες οι επιθυμίες και οι στεναγμοί μου είχαν ως στόχο να είναι μάρτυρες της αγάπης μου για τον αγαπητό μου Λόρδο και να βάλω την ψυχή μου γι 'αυτόν. Τώρα, από τότε που έφτασε η ώρα για την εκπλήρωση της επιθυμίας μου, θα σταθώ με χαρά στο μαρτύρημά μου και θα ομολογήσω το παντοδύναμο όνομα του Θεού μου. Εσείς, η μητέρα και η κυρία μου, μην φοβάστε για μένα, μη αμφιβάλλετε τη νεολαία μου: πιστεύω ότι ο Κύριος μου Ιησούς Χριστός και θα με ενισχύσει, τον δούλο του. Αγαπημένη μητέρα μου, προσευχηθείτε και εγώ, ότι δεν θα με αφήσει και δεν θα απομακρυνθεί από μένα μέχρι να τελειώσω το μαρτύριο Του στο όνομα του και ντροπή τον εχθρό που ανεβαίνει εναντίον μας.
Η συζήτησή τους διήρκεσε πάνω από δύο ώρες, έτσι ώστε οι υπάλληλοι που έστειλε ο στρατιωτικός ηγέτης, χωρίς να τους περιμένουν, πήγαν στον ναό γι 'αυτούς. Εδώ βρήκαν τις ιερές συζύγους, που δεν ασχολούνταν με τη διακόσμηση του σώματος, αλλά μιλούσαν με αγάπη και παρηγορούσαν και επιβεβαίωναν τον εαυτό τους στον Κύριο. Ένιωσαν, άρπαξαν την Αναστασία σαν λύκους ένα πρόβατο, έβαλαν σιδερένια αλυσίδες στο λαιμό της και σύρθηκαν στην πόλη, όπου την οδήγησαν στον διοικητή. Αυτή, στέκεται μπροστά του, γύρισε τα πνευματικά της μάτια στον Νυμφίο της, τον Χριστό. Όλοι όσοι είδαν την Αναστασία έκπληκταν την ομορφιά της, το ταπεινό της βλέμμα και το πεντανόστιμο πρόσωπό της. Ο στρατιωτικός ηγέτης της απευθύνθηκε με τις λέξεις:
"Τι είδους πίστη είσαι εσύ και ποιο είναι το όνομά σου;"
Κοιτάζοντας κάτω, ο άγιος απάντησε με χαμηλή φωνή:
- Είμαι η κόρη ενός από τους πολίτες της πόλης της Ρώμης, ήμουν αναστημένος με χριστιανική ευσέβεια, και το όνομά μου είναι η Αναστασία.
Ο πολέμαρχος είπε:
- Αυτό το όνομα είναι ασυνήθιστο μεταξύ των Ρωμαίων και δεν ξέρω τι σημαίνει η Αναστασία;
"Αναστασία," απάντησε ο άγιος ", σημαίνει" εξέγερση ", αφού ο Θεός με έχει αποκαταστήσει να μιλήσω εναντίον σου μέχρι να ξεπεράσω τον πατέρα σου, τον Σατανά.
Η στρατιωτική ηγεσία συνέχισε:
- Κύριε, απαντήστε με μελαγχολικά, ώστε να μην σας προκαλέσει οργή: τελικά, χαίρομαι για τη νεολαία σας και δεν θέλω να καταστρέψω την ομορφιά σας. Ακούστε μου ως πατέρας που θέλει να σας συμβουλεύσει λογικά. Γιατί παρασυρθείτε από την επιβλαβή χριστιανική διδασκαλία και μάταια καταστρέφετε τα χρόνια σας, χάνοντας την καλή ζωή και τις απολαύσεις που οι θεοί έδωσαν στους ανθρώπους για διασκέδαση; Τι είδους παρηγοριά αποφεύγει την κοινωνία των ανθρώπων και ζει σε μοναξιά; Ποιο είδος κέρδους παραδίδει εσκεμμένα το μαρτύριο και το θάνατο για τον Σταύρο; Δεν είναι καλύτερο να προσκυνήσουμε τους αθάνατους θεούς μας, να πάρουμε έναν ειλικρινή, ευγενή σύζυγο, να διασκεδάσουμε ανάμεσα στις απολαύσεις, να απολαύσουμε τα παιδιά, να ζήσουμε στη μέση των καλών ανθρώπων σε δόξα και τιμή, να έχουμε πολλές περιουσίες, χρυσό και ασήμι και να μην καταστρέψουμε σε ακραία φτώχεια και φτώχεια της ζωής που αποδίδουν οι θεοί για μια ευημερούσα ζωή. Σας συμβουλεύω λοιπόν να έρθετε και να λατρεύετε τους θεούς και αμέσως θα έχετε έναν άνθρωπο με μεγάλη τιμή, τιμή, δόξα και πλούσιο, κοντά στον βασιλικό θρόνο και με μεγάλη δύναμη. Μαζί του θα απολαύσετε μεγάλη τιμή και καθ 'όλη τη διάρκεια της ζωής σας θα απολαύσετε όλες τις ευλογίες.
Η Αγία Αναστασία, κοιτώντας προς τα κάτω και κοιτάζοντας τον στρατιωτικό ηγέτη, απάντησε στα εξής:
- Ο σύζυγός μου, ο πλούτος μου, η ζωή και η χαρά μου - υπάρχει ο Κύριός μου Ιησούς Χριστός, από τον οποίο δεν θα με απομακρύνεις με τα σαγηνευτικά σου λόγια, δε θα με αποπλανήσεις όπως η φωνή της Εύας, δεν μπορείς να με γλυκάς με την πικρή μοίρα σου και δεν μπορείς να με εξαπατήσει από τον πόνο του μαρμαρώ του Κυρίου μου, για τον οποίο, αν ήταν δυνατόν, είμαι έτοιμος να υποφέρω μαρτύριο εκατό φορές.
Ο στρατιωτικός διοικητής διέταξε τους ανθρώπους να την νικήσουν στο πρόσωπο, λέγοντας: πρέπει να απαντήσετε στον ελαφρότερο άρχοντα; Στη συνέχεια, προκειμένου να τη συγχύσει, διέταξε τα ρούχα της να σχιστούν πάνω της και με το πόδι της να εκτεθεί πριν από όλους και τη ρώτησε:
"Είστε ευχαριστημένοι, κορίτσι, για να σταθείτε μπροστά στα μάτια όλων;"
«Τρελός, ξεδιάντροπος και γεμάτος από όλες τις ακαθαρσίες», απάντησε ο άγιος. "Δεν είναι ντροπή μου, αλλά δική σου, επειδή ο Κύριός μου ξέρει ότι ο ήλιος δεν είδε ποτέ τη γυμνότητα μου και με εκθέσατε σε τόσους πολλούς ανθρώπους. γνωρίζετε ότι έχετε βάλει τον εαυτό σας ντροπή περισσότερο από μένα. Μετά από όλα, για χάρη αυτής της ντροπής, ο Νυμφίος μου θα με καλύψει με ρούχα δόξας και η ντροπή του προσώπου σου θα σε καλύψει για πάντα και κάθε λογικός άνθρωπος θα πει τώρα: αν ο στρατιωτικός ηγέτης δεν ήταν ξεδιάντροπος και γεμάτος ακάθαρτη λαγνεία, δεν θα αποκάλυπτε όλο το παρθένο σώμα για το θέαμα.
Και, στρέφοντας προς εκείνους που την διέφυγαν, είπε:
"Αν εκθέσατε το σώμα μου, εάν έχετε ετοιμάσει για μένα διάφορα μαρτύρια, τότε γιατί διστάζετε;" Χτυπάτε, ψιλοκόψτε, βασανίζετε, καλύπτετε το γυμνό σώμα με πληγές, καλύψτε την ανοιχτή ντροπή με το αίμα. ιδού, με βλέπεις προετοιμασμένοι για μαρτύριο και μην περιμένεις να ακούσεις τίποτα άλλο από μένα, μόλις θέλω να πεθάνω για τον Χριστό μου.
Στη συνέχεια, υπό τη διοίκηση του στρατιωτικού ηγέτη, ήταν τεντωμένη και δεμένη σε τέσσερις κολόνες με την όψη προς τα κάτω. κάτω από αυτό έβαλαν μια φωτιά με γκρίζα και πίσσα και την έβγαζαν από κάτω με πυρκαγιά και άσχημο καπνό και χτύπησαν την πλάτη, χωρίς έλεος, με μπαστούνια. Η Αγία Αναστασία, που υπέφερε από χτυπήματα, ασφυκτικός με καπνό και καμένη από τη φωτιά, υπέμεινε και, αντί να γκρίνιαζε, έδωσε τον Ψαλμό στο τέλος του Δαβίδ: "Έλεος σε μένα, Θεός ..." Τον χτυπήθηκε μέχρι να εξαντληθούν οι εκτελεστές. Μετά από αυτό, αποσυνδέοντας το από τους πυλώνες και το αφαιρώντας από τη φωτιά, το έδεσαν στους τροχούς και, γυρίζοντας τον τροχό, έσπασαν όλα τα οστά του και έσχισαν τις φλέβες.Προσευχήθηκε στον Κύριο:
- Το καταφύγιό μου και ο Προστάτης μου, μην πατήσετε πίσω από μένα, επειδή η ψυχή μου εξαντλείται από ασθένεια και τα οστά μου σπάνε.
Μετά από αυτή την προσευχή, ο τροχός σταμάτησε ξαφνικά και ο ιερός μάρτυρας, αποσυνδεμένος με αόρατη δύναμη, αποδείχθηκε εντελώς άθικτος και υγιής. Όλοι όσοι ήταν εδώ ήταν τρομερά έκπληκτοι με τη θέα ενός τέτοιου θαύματος. Ο στρατιωτικός ηγέτης όχι μόνο δεν έβγαλε τα αισθήματά του, αφού ο θυμός τον τύφλωσε, αλλά και πάλι με περισσότερη αγριότητα άρχισε και πάλι να βασανίζει τον άγιο με άλλα βάσανα: διέταξε, με κρέμονται, να κόψει τα πλευρά του και να βασανίσει το σώμα του.Υποβλήθηκε σε όλα αυτά με θάρρος και έθεσε τα μάτια της μόνο στον Θεό, λέγοντας:
- Ο νυμφίος μου, κοιτάξτε την ασθένειά μου, την οποία υποφέρω για χάρη σας και την ευχαρίστησή μου, τον άσεμνο σκλάβό σας, ώστε να είναι ευχάριστο για σας να ρίξετε το αίμα μου και να μην απορριφθεί από το πρόσωπο των ιερών μαρτύρων.
Μετά από αυτό, αφαιρέθηκε από το δέντρο και ο διοικητής την ρώτησε:
- Αναστασία! Νιώθεις καλά τώρα;
"Πολύ καλό", απάντησε ο άγιος, "γιατί τι βασάνιμο για εκείνον που αγαπώ περισσότερο από ολόκληρη τη ζωή μου δεν θα ήταν καλό και ευχάριστο για μένα".
Η στρατιωτική ηγεσία συνέχισε:
- Αν είστε βασανισμένοι για τη Σταυρωμένη ευχαρίστηση, τότε θα τις αυξήσω. Έδωσε εντολή στο ξυράφι να κόψει τις θηλές του. Αιμορραγία, ο άγιος έγινε πολύ εξαντλημένος και ζήτησε να πιει νερό. Ένας από εκείνους που στέκονται εκεί, ονομάστηκε Κύριλλος, έφερε και παρέδωσε το νερό της.Εκείνη, αφού έτρωγε λίγο, είπε στον υποβάλλοντα:
"Μην στερηθείτε από την εκδίκησή σας από τον Κύριο, επειδή είπε: " Όποιος σας δίνει ένα ποτήρι νερό για να πιει στο όνομα Μου, επειδή εσείς του Χριστού, αληθώς σας λέω, δεν θα χάσει την αμοιβή του " ( Μάρκος 9:41 ).
Ο πολέμαρχος της είπε:
- Είναι αρκετά βασανιστήρια για σένα, ή θα ήθελες να υποστούν βασανιστήρια;
«Κάνε ό, τι θέλεις», απάντησε ο άγιος, «ο Θεός μου είναι δυνατός και θα ενισχύσει την εξουσιαστική εξουσία μου για μεγάλο θρήνος και θα μειώσει την υπερηφάνεια σου».
Ο μαρτύρης διέταξε να αφαιρεθούν τα δάχτυλά της από τα δάχτυλά της, τότε τα χέρια και τα πόδια της κόπηκαν και όλα τα δόντια της χτυπήθηκαν.
Ο άγιος και πάλι εξαντλήθηκε και ζήτησε νερό και ένας ποταμός αίματος χύθηκε από το στόμα του. Η Cyril της έδωσε και πάλι λίγο ποτό. Ο βασανιστής, έχοντας καταλάβει τον Κύριλλο, ο οποίος είχε δώσει στον μάρτυρα ένα ποτό νερό και σκέφτηκε ότι ήταν χριστιανός (πράγμα που ήταν πραγματικά), διέταξε να τον σκοτώσει αμέσως με ένα σπαθί. Όντας κολοβωμένος, ο ευλογημένος Κύριλλος πήγε στον Κύριο για να λάβει την αμοιβή του για ένα ποτήρι κρύο νερό, το οποίο, στο όνομα του Χριστού, έδωσε να πιει στον μάρτυρα του Χριστού. Ανανεωμένη από το νερό, ο άγιος ξεκουραζόταν λίγο και προσευχόταν, λέγοντας:
- Θεέ, ο Σωτήρας μου, μην με αφήνεις!
Όταν ο στρατηγός διέταξε να διακόψει τη γλώσσα του, ο άγιος είπε:
- Ο αδικαιολόγητος αιμορραγία! αν μου αποκοπεί η γλώσσα, η καρδιά μου δεν θα σταματήσει να φωνάζει στον Κύριο. Ο Κύριος θα ακούσει εκείνους που προσεύχονται σ 'αυτόν σιωπηλά.
Ο υπηρέτης πήρε τα τσιμπούρια, τα έβαλε στο στόμα του αγίου, επέκτεινε πολύ τη γλώσσα τους και τα έκοψε. Ο λαός άρχισε να αντιδρά, εκλαμπαρώνει και πειράζει τον στρατιωτικό ηγέτη για τόσο άγριο και απάνθρωπο μαρτύριο. Θυμωμένος από τους ανθρώπους, διέταξε τον άγιο να αφαιρεθεί από την πόλη και να κόψει το έντιμο κεφάλι του με ένα σπαθί.Έτσι, ο ιερός και αξιέπαινος μεγάλος μάρτυρας του Χριστού Αναστασία εκτέλεσε το κατόρθωμα του μαρτύρου. Το ιερό σώμα της ρίχτηκε χωρίς ταφή για να καταναλωθεί από πτηνά και ζώα, αλλά, κάτω από θεία προστασία, παρέμεινε ανέγγιχτο. Τη νύχτα, ένας άγγελος εμφανίστηκε στην ευλογημένη παλιά Σόφια και την διέταξε να πάρει το σώμα της Αγίας Αναστασίας που βρίσκεται έξω από την πόλη στο χωράφι. Η Σοφία, παίρνοντας έναν καθαρό καμβά, άφησε το μοναστήρι και δεν ήξερε πού να πάει. Έχοντας προσευχηθεί προσεκτικά προς τον Θεό, πήγε και, με επικεφαλής τον ίδιο τον Θεό, έφτασε στον τόπο όπου βρισκόταν το πνευματικό σώμα της κόρης του, το οποίο άρχισε να φιλώνει και να πλένει, σαν με νερό, με άφθονα δάκρυα, με αυτά τα λόγια:
- Η αγαπημένη μου κόρη, την οποία έθεσα με τη δουλειά και τη σιωπή, με νηστεία και προσευχές, διατηρούσα την παρθενία και την αγνότητα, διδάσκω το φόβο του Θεού και της αγίας αγάπης, της πιο γλυκιάς μου κόρης, την οποία πάντα συγκατατίθεμαι, μέχρι το τέλος παρέμεινε πιστός στον Χριστό! Σας ευχαριστώ που με ακούσατε, τον άθλια της μητέρας σας, και εκπλήρωσα την επιθυμία μου. Όχι μάταια δούλευα για σας, επειδή εμφανίζατε ενώπιον του Νυμφίου σας στο γαμήλιο ένδυμα της άψογης παρθένου σας, που μεταμορφώθηκε με το αίμα σας. Σας παρακαλώ, λοιπόν, όχι ως κόρη, αλλά ως μητέρα και ερωμένη μου, να είστε οι προσευχές σας προς τον Θεό με την επιβεβαίωση στο γήρας μου και, ευτυχώς με τον Κύριο, να με θυμάστε. Όταν με διέταξε να απομακρυνθώ από το θνητό σώμα μου, ικύψαμε την καλοσύνη Του για να είμαι ειλικρινής για τις αμαρτίες μου.
Κλαίγοντας έτσι, σκεφτόταν τι θα έκανε: ήταν μόνη και, εξάλλου, πολύ αδύναμη: περπατούσε μόλις με ένα ραβδί και δεν ήταν σε θέση να πάρει και να μεταφέρει αυτό το άγιο σώμα, ούτε να τον θάψει στη θέση του και επομένως θρηνούσε αναρωτιέμαι τι θα κάνει. Και έτσι, κατά την κρίση του Θεού, μερικοί δύο σύζυγοι άγνωστοι σε αυτήν, αξιοσέβαστοι από το βλέμμα, ευγενικοί σύμφωνα με την πίστη, οι χριστιανοί, κάνοντας την ηλικιωμένη γυναίκα να κλαίει πάνω στο σώμα, την βοήθησε και συλλέγοντας τα κομμένα τμήματα του σώματος, των χεριών και των ποδιών αλλά βγήκαν έξω από την πόλη) και το ιερό κεφάλι, έβαλαν όλα αυτά στο σώμα, κάθε μέλος στη θέση τους και τα περιτύλιζαν γύρω από τον καμβά, τα έφεραν σε ένα τόπο τιμής όπου, ενώ τραγουδούσαν επιτύμβιες στήλες, δοξάζοντας τον Πατέρα και τον Υιό και το Άγιο Πνεύμα, πολύτιμο θησαυρό.

* * *

7002
Η έκφραση δανείζεται από την Ψ. 112: 9 .

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου