ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ
ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ
ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΕΣ ΞΕΝΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ
Ο Βίος της Αγ. Παρασκευής της Οσιομάρτυρος.
Εν Αθήναις :Χρήστος Δ. Φέξης,[χ.χ.].
Η ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ + Αρχιμανδρίτου Χαραλάμπους Δ. Βασιλοπούλου
Ακολουθία και Βίος της Αγίας οσιομάρτυρος του Χριστού Παρασκευής ψαλλομένη τη 26 Ιουλίου Ποιηθείσα υπό Νικοδήμου Αγιορείτου τω 1856 νυν σε υπό του ελαχίστου εν ιερεύσι Γεωργ. Α. Βουτέρη Εφημερίου του ενταύθα ενοριακού ναού οσίου Μελετίου.Εν Αθήναις :Τύποις: "Πανελληνίου Κράτους",1915.
Σύνθετη Εἰκόνα τῆς Ἁγίας Παρασκευῆς μέ σκηνές τοῦ βίου της
στό Ἐκκλησιαστικό Μουσεῖο τῆς Σιάτιστας
Η Αγία Παρασκευή ή Αθληφόρος καί Οσιομάρτυς
Свв. Параскева. Икона. XIV в.
Αγία Παρασκευή. Εικόνα τού 14ου αιώνα μ.Χ.
Вмц. Параскева. Икона. Русь. 2-я половина XVI в. 85 х 63. Из часовни д. Пасмурово в 40 км. От Череповца. ЧКМ. Череповец. Вологодская обл.
Αγία Παρασκευά.Εικόνα ρωσική τού δευτέρου μισοῦ μισό του 16ου αιώνα μ.Χ. στο Παρεκκλήσιο τού χωριού Pasmurovo 40 km. από Τσερέποβετς. Τώρα ευρίσκεται στο Κολλέγιο τού Χάλυβα Τσερέποβιτς στην Περιφέ.ρεια Vologda
Вмц. Параскева Пятница», XV в., Вологодский музей
Αγία Παρασκευά.Εικόνα ρωσική του 15ου αιώνα μ.Χ. στο Μουσείο Vologda
Вмц. Параскева Пятница», XV в., Вологодский музей неизвестен,
Αγία Παρασκευή , Μέγας Βασίλειος, Γρηγόριος Θεολόγος, Ιωάννης Χρυσόστομος.
Εικόνα ρωσική του 15ου αιώνα μ.Χ. στο Μουσείο Vologda
Θεῷ παρεσκεύασας ἁγνὸν ὡς δόμον,
Σαυτὴν ἄγουσα, Σεμνή, εἰς κατοικίαν.
Σαυτὴν ἄγουσα, Σεμνή, εἰς κατοικίαν.
Παρασκευὴν ἔκτανεν εἰκάδι χαλκὸς ἐν ἕκτῃ.
Ο βίος της
Νεανική ηλικία
Γεννήθηκε σε προάστιο της Ρώμης επί αυτοκρατορίας Αδριανού. ( 117-138 μ.Χ). Γονείς της ήταν ο Αγαθόνικος και η Πολιτεία, που ήταν χριστιανοί και οικονομικά εύποροι. Ήταν μοναχοπαίδι. Το όνομά της, της αποδόθηκε λόγω της ημέρας Παρασκευής, κατά την οποία γεννήθηκε. Η ανατροφή της από μικρή ηλικία έγινε βάσει χριστιανικών αρχών.
Вмц. Параскева с житием. Икона. Русь. 1-я четверть XVI в. 141 х 115. Из Спасской Даниловской церкви близь Устюжны. В 1994 г. похищена из экспозиции Устюженского краеведческого музея Вологодской обл.
Αγία Παρασκευά με σκηνές από τη ζωή της.Εικόνα ρωσική τού πρώτου τρίμηνου τού 16ου αιώνα μ.Χ. Από το Spassky Danilovskaya στην Εκκλησία τού Σωτήρος κοντά στην Ustyuzhna, (μια πόλη στη Ρωσία , διοικητικό κέντρο της περιοχής Ustyuzhna της περιοχής Βόλογκντα . Θα βρίσκεται και στις δύο όχθες του ποταμού Mologa (εκβάλλει στο Rybinsk Reservoir ), 244 χλμ (οδικώς) δυτικά της Βόλογκντα , 54 χλμ από το σιδηροδρομικό σταθμό στην πόλη της Pestovo . Το κέντρο της πόλης βρίσκεται στη δεξιά όχθη του Νότου, στα δυτικά προάστια της πόλης στο Mologa ρέει σωστά παραπόταμο Higino , και στο κέντρο του ποταμού μάγισσα) . Από το 1994 ευρίσκεται στο Ustyuzhna περιφερειακό μουσείο της περιοχής Vologda (Βόλογκντα ).
Вмч. Параскева с житиями. Русская икона, первая половина XVI в.
Αγία Παρασκευά.Εικόνα ρωσική τού πρώτου μισοῦ μισό του 16ου αιώνα μ.Χ.
Св. Параскева Пятница. Икона. Русский Север. Начало XVI в. 58 х 40. Из собрания С.П. Рябушинского. В 1926 из Гос. Музейного фонда поступила в ГИМ.
Αγία Παρασκευή. Εικόνα ρωσική στις αρχές τού 16ου αιώνα μ.Χ.. από την Συλλογή τού Stepan Πάβλοβιτς Ryabushinsky. Το 1926 ευρίσκεται στο Κρατικό Ιστορικό. Μουσείο της Ρωσίας
Ενηλικίωση και δράση
Σε ηλικία 20 ετών έμεινε ορφανή και από τους δυο γονείς, γεγονός που την κατέστησε κληρονόμο σημαντικής περιουσίας, την οποία και εκποίησε, διαθέτοντας τα χρήματα σε φτωχούς και ασθενείς. Ασχολήθηκε εντατικά με την ιεραποστολή, στην πόλη της Ρώμης και την ευρύτερη περιοχή, διδάσκοντας τον Χριστιανισμό κατ-οίκον σε ανθρώπους αδύναμων κοινωνικά ομάδων. Η δράση της έγινε γνωστή στους Ρωμαίους και κλήθηκε σε απολογία από τον αυτοκράτορα Αντωνίνο.
Η Εφέστια Εικόνα της Αγ. Παρασκευής
στον ομώνυμο Ιερό Ναό της στήν Χαλκίδα
Μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία της εμφάνισης αυτής της εικόνας στην γκαλερί του Lviv. Στις αρχές της δεκαετίας του 60 του XX αιώνα. Διευθυντής της Γκαλερί Τέχνης Lviv ήταν ο Boris G. Voznytsky. Στην άθλια χώρα της ΕΣΣΔ, ξεκίνησε ένα νέο κύμα καταστροφής εκκλησιών και καθεδρικών ναών, πολιτιστικών μνημείων του λαού μας.
Με ένα φορτηγό, ένας ακαδημαϊκός, ιστορικός τέχνης, Voznytsky, με το προσωπικό του, ταξίδεψε στην περιοχή και την Ουκρανία, εξέτασε καθεδρικούς ναούς, παραμελημένα παρεκκλήσια, όπου βρήκε μοναδικά πράγματα, εικόνες, πίνακες ζωγραφικής, που δεν είχαν τιμή. Σύμφωνα με χονδρές εκτιμήσεις, έσωσαν περίπου 36 χιλιάδες έργα τέχνης.
Το 1960, ο Voznitsky και το προσωπικό του επισκέφθηκαν τον Kulchitsy. Σε ένα από τα παρεκκλήσια του δρόμου στο ξύλινο σκαλοπάτι που οδήγησε σε αυτό ήταν η εικόνα της Αγίας Παρασκευής την Παρασκευή. Η εικόνα έχει καταστραφεί. Το κάτω τμήμα του εικονιδίου είναι σχεδόν χαλασμένο.
Πάνω από το εικονίδιο για σχεδόν 10 χρόνια στο Lviv Πινακοθήκη Επαναφέρει λειτουργεί, και το 1971 εκτέθηκε για αναθεώρηση. Πρόκειται για ένα μοναδικό παράδειγμα της ουκρανικής ζωγραφικής του Μεσαίωνα στην σχολή τέχνης του Peremyshl. Είναι κατασκευασμένο σε ξύλινη σανίδα 92x57 εκ., Καλυμμένη με λεβκά, βαμμένη με βαφή θερμοκρασίας. Η Αγία Παρασκευή απεικονίζεται σε πλήρη ανάπτυξη και στις άνω γωνίες υπάρχουν σκηνές από τη ζωή της Αγίας Παρασκευής με τη μορφή γραμματοσήμων. Στο δεξί της χέρι κρατά ένα σταυρό, ο κόκκινος μανδύας συμβολίζει τη θεϊκή ενέργεια που δίνει ζωή στη δημιουργία και στην εικόνα του μάρτυρα είναι σύμβολο του πόνου.
Το μαρτύριό της
Ο αυτοκράτορας της ζήτησε να αρνηθεί τα θρησκευτικά της πιστεύω και στην προσπάθειά του να την πείσει, της προσέφερε διάφορα ανταλλάγματα. Η Αγία απέρριψε την πρόταση, οδηγούμενη σε βασανιστήριο (της φόρεσαν πυρακτωμένη περικεφαλαία στο κεφάλι) και στη συνέχεια στη φυλακή, όπου πέρασε ένα διάστημα στην απομόνωση. Στην αγιογραφία τής αναφέρεται πως ένας άγγελος του Θεού, την επισκέφθηκε απελευθερώνοντάς την απ'τα δεσμά. Έπειτα κλήθηκε ξανά να αλλαξοπιστήσει κι αφού δεν έδειχνε να μεταπείθεται, ο Αντωνίνος διέταξε το βασανισμό της μέχρι θανάτου.
Τα αγιογραφικά στοιχεία αναφέρουν, ότι για να την θανατώσουν την οδήγησαν μέσα σε ένα μεγάλο καζάνι με καυτό λάδι, αλλά εκείνη παρέμεινε ζωντανή. Ο Αντωνίνος, αδυνατώντας να το πιστέψει, θέλησε να προσεγγίσει το καζάνι ο ίδιος με σκοπό να διαπιστώσει τι συμβαίνει. Πλησιάζοντας όμως, από τον ατμό ή από κάποια άλλη αιτία, τραυματίστηκαν τα μάτια του με αποτέλεσμα να τυφλωθεί. Σύμφωνα με την παράδοση, η Αγία Παρασκευή, τον θεράπευσε με θαυματουργικό τρόπο (γι' αυτό θεωρείται προστάτιδα των ματιών από τους Χριστιανούς) και έτσι ο Αντωνίνος την άφησε ελεύθερη να επιστρεψει στο έργο της.
Мучение св. Параскевы огнём. Клеймо житийной иконы, XVI в.
Το μαρτύριο τής Αγίας Παρασκευής. Εικόνα τού 16ου αιώνα μ.Χ.
Менологий 26 - 29 июля
Византия. Греция; XIV в.; памятник:
Византийский менологий (Byzantine illumination Menologion);
10 x 13 см.; местонахождение: Англия. Оксфорд.
Бодлеанская Библиотека
(Bodleian Library)
Μηνολόγιο 26 - 29, Ιουλίου.
Βυζαντινή Μηνολόγιο τού 14ου αιώνα μ.Χ.
Τώρα ευρίσκεται στην Αγγλία. Οξφόρδη.
Bodleian Βιβλιοθήκη (Bodleian Library)
Το μαρτύριό της
Ο αυτοκράτορας της ζήτησε να αρνηθεί τα θρησκευτικά της πιστεύω και στην προσπάθειά του να την πείσει, της προσέφερε διάφορα ανταλλάγματα. Η Αγία απέρριψε την πρόταση, οδηγούμενη σε βασανιστήριο (της φόρεσαν πυρακτωμένη περικεφαλαία στο κεφάλι) και στη συνέχεια στη φυλακή, όπου πέρασε ένα διάστημα στην απομόνωση. Στην αγιογραφία τής αναφέρεται πως ένας άγγελος του Θεού, την επισκέφθηκε απελευθερώνοντάς την απ'τα δεσμά. Έπειτα κλήθηκε ξανά να αλλαξοπιστήσει κι αφού δεν έδειχνε να μεταπείθεται, ο Αντωνίνος διέταξε το βασανισμό της μέχρι θανάτου.
Τα αγιογραφικά στοιχεία αναφέρουν, ότι για να την θανατώσουν την οδήγησαν μέσα σε ένα μεγάλο καζάνι με καυτό λάδι, αλλά εκείνη παρέμεινε ζωντανή. Ο Αντωνίνος, αδυνατώντας να το πιστέψει, θέλησε να προσεγγίσει το καζάνι ο ίδιος με σκοπό να διαπιστώσει τι συμβαίνει. Πλησιάζοντας όμως, από τον ατμό ή από κάποια άλλη αιτία, τραυματίστηκαν τα μάτια του με αποτέλεσμα να τυφλωθεί. Σύμφωνα με την παράδοση, η Αγία Παρασκευή, τον θεράπευσε με θαυματουργικό τρόπο (γι' αυτό θεωρείται προστάτιδα των ματιών από τους Χριστιανούς) και έτσι ο Αντωνίνος την άφησε ελεύθερη να επιστρεψει στο έργο της.
Το τέλος της ζωής της
Έπειτα από κάποια χρόνια ο Αντωνίνος πέθανε και στη διαδοχή του ο Μάρκος Αυρήλιος, εξαπέλυσε νέο διωγμό κατά των χριστιανών, με την Αγία να συλλαμβάνεται ξανά. Σύμφωνα -και πάλι- με τα όσα λέει η αγιογραφία, ο ίδιος ο αυτοκράτορας έδωσε εντολή στους έπαρχους Ασκληπιό και Ταράσιο να τη βασανίσουν. Ο πρώτος την έριξε σε χώρο που φυλάσσονταν φίδια, τα οποία όμως πέθαναν όταν την πλησίασαν και έτσι ο έτερος αποφάσισε να την αποκεφαλίσει.
Η εκτέλεση της Αγίας Παρασκευής, του 16ου αιώνα.
Μιχαήλ Δαμασκηνός, «Αποτομή της Αγίας Παρασκευής»
(Μουσείο Παύλου και Αλεξάνδρας Κανελλοπούλου).
Η εικόνα περιλαμβάνει στοιχεία τόσο της ελληνικής τεχνοτροπίας όσο και της λατινικής.
Στο κάτω μέρος της, κεντρικά, απεικονίζεται ο αφιερωτής της εικόνας.
Η εικόνα φέρει την επιγραφή «Ποίημα Μιχαήλ Δαμασκηνού»[1]
Μιχαήλ Δαμασκηνός, «Αποτομή της Αγίας Παρασκευής»
(Μουσείο Παύλου και Αλεξάνδρας Κανελλοπούλου).
Η εικόνα περιλαμβάνει στοιχεία τόσο της ελληνικής τεχνοτροπίας όσο και της λατινικής.
Στο κάτω μέρος της, κεντρικά, απεικονίζεται ο αφιερωτής της εικόνας.
Η εικόνα φέρει την επιγραφή «Ποίημα Μιχαήλ Δαμασκηνού»[1]
Τμήμα της κάρας της Οσίας Παρασκευής της Ρωμαίας.
στην Ιερά Μονή Κοιμήσεως τής Θεοτόκου Μακρυμάλλης (Εύβοια).
στην Ιερά Μονή Κοιμήσεως τής Θεοτόκου Μακρυμάλλης (Εύβοια).
Τμήμα της κάρας της Οσίας Παρασκευής της Ρωμαίας.
Αποθησαυρίζεται στην Ιερά Μονή Ἀσωμάτων Πετράκη (Αθήνα).
Αποθησαυρίζεται στην Ιερά Μονή Ἀσωμάτων Πετράκη (Αθήνα).
ΤΕΜΑΧΙΟΝ ΕΚ ΤΗΣ ΚΑΡΑΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΟΣΙΟΠΑΡΘΕΝΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ
ΠΟΥ ΦΥΛΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΟΝ Ι.Ν.ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ
Λειψανοθήκες της Ιεράς Μονής Σίμωνος Πέτρας Αγίου Όρους που περιέχουν:το αριστερό και άφθαρτο χέρι της Αγίας Μυροφόρου και Ισαποστόλου Μαρίας της Μαγδαληνής,
Απότμημα λειψάνου της Αγίας Παρασκευης
στην Ι.Μονή Αγίας Βαρβάρας Σύρου
Απότμημα λειψάνου της Αγίας Παρασκευης
στον Ι. Ναό Αγίου Νικολάου Δελφών
Απότμημα λειψάνου της δεξιάς Χειρός της Αγίας Παρασκευης
στο ομώνυμο Ι. Ησυχαστήριο στις Κυνοπιάστες Κερκύρας
Απότμημα λειψάνου της Αγίας Παρασκευης
στον Ι. Ναό Αγίας Τριάδος Πετρουπόλεως
Στην Ιερα Μονη Τιμίου Προδρόμου Νικήσιανης Καβάλας
φυλλάσονται λείψανα πολλών αγίων όπως:
ΠΟΥ ΦΥΛΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΟΝ Ι.Ν.ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ
Λειψανοθήκες της Ιεράς Μονής Σίμωνος Πέτρας Αγίου Όρους που περιέχουν:το αριστερό και άφθαρτο χέρι της Αγίας Μυροφόρου και Ισαποστόλου Μαρίας της Μαγδαληνής,
λείψανο της Αγίας Ευδοξίας της Οσιομάρτυρος,
λείψανα της Αγίας Μεγαλομάρτυρος Βαρβάρας,
το ποδαράκι του τρίχρονου Αγίου Μάρτυρος Κηρύκου,
τη κάρα του Αγίου Παύλου του Ομολογητού,
το πόδι του Αγίου Μάρτυρος Σεργίου,
τη κάρα του Αγίου Μοδέστου, Πατριάρχου Ιεροσολύμων και μικρολείψανα των:
Αγίου Παντελεήμονος του Μεγαλομάρτυρος και Ιαματικού,
Αγίου Ιωάννου Προδρόμου και Βαπτιστού,
Αγίου Μάρτυρος Τρύφωνος,
Προφήτου Ναούμ,Αγίας Μεγαλομάρτυρος Παρασκευής και
Οσίου Συμεών του Στυλίτου.
Λειψανοθήκες της Ιεράς Μονής Ιβήρων Αγίου Όρους που περιέχουν:
Άγια λείψανα του Αγίου Ερμολάου, της Αγίας Παρασκευής, του Αγίου Νεομάρτυρος Γεωργίου του εν Ιωαννίνοις, του Αγίου Γρηγορίου Αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης του Παλαμά, του Αγίου Γρηγορίου Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως του Ε', του Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου, του Αγίου Ιερομάρτυρος Χαραλάμπους, του Αγίου Μάρτυρος Μάμαντος, του Αγίου Παντελεήμονος του Ιαματικού, των Αγίων Πέντε Μαρτύρων Ευστρατίου, Αυξεντίου, Μαρδαρίου, Ευγενίου και Ορέστου, του Αγίου Οσιομάρτυρος Ιακώβου του Ιβηροσκητιώτου, του Αγίου Χαραλάμπους, του Αγίου Θεοδώρου του Στρατηλάτου, του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, του Αγίου Ευσταθίου, του Αγίου Γεωργίου του Νέου, της Αγίας Βαρβάρας, της Αγίας Παρασκευής, του Αγίου Πατρικίου, του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου κ.ά.
,
Λειψανοθήκες της Ιεράς Μονής Ιβήρων Αγίου Όρους που περιέχουν:
Άγια λείψανα των Αγίων Οσιομαρτύρων Ευθυμίου, Ιγνατίου και Ακακίου, του Αγίου Αμφιλοχίου Ικονίου, της Αγίας Πελαγίας, του Αγίου Κυπριανού, του Αγίου Χαραλάμπους, του Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου, του Αγίου Παντελεήμονος, των Αγίων Αναργύρων Κύρου και Ιωάννου, του Αγίου Ιερομάρτυρος Χαραλάμπους, του Αγίου Ιερομάρτυρος Μοδέστου, του Αγίου Ελευθερίου, του Αγίου Χαραλάμπους, του Αγίου Αρτεμίου, του Αγίου Παντελεήμονος, της Αγίας Παρασκευής, του Αγίου Μάρτυρος Ευστρατίου, του Αγίου Ιερομάρτυρος Μοδέστου, της Οσίας Μελάνης, του Αγίου Μηνά Καλλικέλαδου, του Αγίου Ιερομάρτυρος Χαραλάμπους, της Αγίας Κυριακής, του Αγίου Μάρτυρος Προκοπίου, του Αγίου Μάρτυρος Ιγνατίου, του Αγίου Μάρτυρος Ευθυμίου κ.ά.
Λειψανοθήκες της Ιεράς Μονής Ιβήρων Αγίου Όρους που περιέχουν:
Άγια λείψανα του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Προκοπίου, της Αγίας Παρασκευής, του Αγίου Μάρτυρος Ευστρατίου, του Αγίου Ιερομάρτυρος Μοδέστου, της Οσίας Μελάνης, του Αγίου Μηνά Καλλικέλαδου, του Αγίου Ιερομάρτυρος Χαραλάμπους, της Αγίας Κυριακής, του Αγίου Μάρτυρος Προκοπίου, του Αγίου Μάρτυρος Ιγνατίου, του Αγίου Μάρτυρος Ευθυμίου, του Αγίου Χαραλάμπους, του Αγίου Μοδέστου, του Αγίου Μερκουρίου, του Αγίου ΜΙχαήλ Συνάδων, της Αγίας Παρασκευής, του Αγίου Ελευθερίου, του Αγίου Χαραλάμπους, του Αγίου Αρτεμίου, του Αγίου Παντελεήμονος, του Αγίου Κηρύκου, της Αγίας Παρασκευής, του Αγίου Φωτίου, του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου κ.ά.
Απότμημα λειψάνου της Αγίας Παρασκευης
στην Ι.Μονή Αγίας Βαρβάρας Σύρου
Απότμημα λειψάνου της Αγίας Παρασκευης
στον Ι. Ναό Αγίου Νικολάου Δελφών
Απότμημα λειψάνου της δεξιάς Χειρός της Αγίας Παρασκευης
στο ομώνυμο Ι. Ησυχαστήριο στις Κυνοπιάστες Κερκύρας
Απότμημα λειψάνου της Αγίας Παρασκευης
στον Ι. Ναό Αγίας Τριάδος Πετρουπόλεως
Στην Ιερα Μονη Τιμίου Προδρόμου Νικήσιανης Καβάλας
φυλλάσονται λείψανα πολλών αγίων όπως:
- Λείψανο Αγίας Μεγαλομάρτυρος Παρασκευής.
Απότμημα λειψάνου της Αγίας Παρασκευης
στον Ι. Ναό Αγίας Αναστασίας Φαρμακολυτρίας
στην Μάκρη Αλεξανδρουπόλεως
στον Ι. Ναό Αγίας Αναστασίας Φαρμακολυτρίας
στην Μάκρη Αλεξανδρουπόλεως
η αργυρή Λειψανοθήκη της Ιεράς Μονής Αγίου Ελευθερίου Σαγκρίου ανήκει πλέον στήν Ιερά Μητρόπολη Παροναξίας, Λειψανοθήκη, η οποία κατασκευάστηκε το 1817 από τον αοίδιμο Ιερομόναχο Καλλίνικο Βαρβατάκη και περιέχει αποτμήματα Τιμίων Λειψάνων 13 Αγίων της Εκκλησίας.
1. Αγίου Γεωργίου του Μεγαλομάρτυρος και Τροπαιοφόρου (23 Απριλίου)
2. Αγίου Χαραλάμπους του Ιερομάρτυρος (10 Φεβρουαρίου)
3. Αγίου Παντελεήμονος του Μεγαλομάρτυρος και Ιαματικού (27 Ιουλίου)
4. Αγίου Ερμολάου (26 Ιουλίου)
5. Αγίου Ελευθερίου του Ιερομάρτυρος (15Δεκεμβρίου)
6. Αγίου Θεοδώρου του Μεγαλομάρτυς του Τήρωνος (17 Φεβρουαρίου)
7. Αγίου Αντύπα επισκόπου Περγάμου (11 Απριλίου)
8. Αγίου Διονύσιος του Αρεοπαγίτου (3 Οκτωβρίου)
9. Αγίας Παρασκευής της Οσιομάρτυρος (26 Ιουλίου)
10. Αγίας Βαρβάρας της Μεγαλομάρτυρος (4 Δεκεμβρίου)
11. Αγίας Κυριακής της Μεγαλομάρτυρος (7 Ιουλίου)
12. Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολυτρίας (22 Δεκεμβρίου)
Ἀπολυτίκιον
Ἦχος α’.
Τὴν σπουδήν σου τῇ κλήσει κατάλληλον, ἐργασαμένη φερώνυμε, τὴν ὁμώνυμόν σου πίστιν εἰς κατοικίαν κεκλήρωσαι, Παρασκευὴ ἀθλοφόρε· ὅθεν προχέεις ἰάματα, καὶ πρεσβεύεις ὑπὲρ τῶν ψυχῶν ἡμῶν.
Κοντάκιον
Ἦχος δ’. Ἐπεφάνης σήμερον.
Κοντάκιον
Ἦχος δ’. Ἐπεφάνης σήμερον.
Τὸν ναόν σου πάνσεμνε, ὡς ἱατρεῖον ψυχικὸν εὑράμενοι, ἐν τούτῳ πάντες οἱ πιστοί, μεγαλοφώνως τιμῶμέν σε, Ὁσιομάρτυς Παρασκευὴ ἀοίδιμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου