Χ Ρ Ι Σ Τ Ο Σ Α Ν Ε Σ Τ Η
Τοιχογραφία (φρέσκο) ἀπό τήν Ἱερά Μονή Γρηγορίου Ἁγίου Ὄρους |
Α Λ Η Θ Ω Σ Α Ν Ε Σ Τ Η Ο Κ Υ Ρ Ι Ο Σ Μ Α Σ
Δ Ι Α Β Α Σ Τ Ε
(παρακάτω)
ΑΠΟ ΤΟ ΡΩΣΙΚΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ
ΚΑΙ
ΑΠΟ ΤΟ ΣΕΡΒΙΚΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ
ΟΠΟΥ ΘΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ (ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ) ΚΑΙ ΕΚΤΕΝΗ ΒΙΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ
ΟΠΩΣ ΤΟΝ ΕΧΟΥΝ ΑΝΤΙΓΡΑΨΕΙ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ
ΡΩΣΙΚΟ ΚΑΙ ΣΕΡΒΙΚΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙΑ
| ||||||||
Βιογραφία
"Ο άγιος Ερμείας ζούσε επί του βασιλιά Αντωνίνου, στην πόλη των Κομάνων και ήταν στρατιωτικός. Ήταν προχωρημένης ηλικίας και είχε άσπρα μαλλιά. Συνελήφθη επειδή ομολόγησε την πίστη του στον Χριστό και οδηγήθηκε στον άρχοντα Σεβαστιανό, με αποτέλεσμα να δώσει αυτός διαταγή να του σπάσουν πρώτα τα σαγόνια, να του αφαιρέσουν το δέρμα του προσώπου και να του ξεριζώσουν τα δόντια. Έπειτα άναψαν καμίνι και τον έριξαν μέσα. Παρέμεινε όμως αβλαβής από τη φωτιά, οπότε δόθηκε διαταγή να τον σκοτώσουν με δηλητηριώδη φάρμακα. Ήπιε τα φάρμακα κι όταν παρέμεινε και από αυτά αβλαβής, έλκυσε προς την πίστη του Χριστού αυτόν που του τα έδωσε. Επειδή αυτός ομολόγησε τον Χριστό ως Θεό, του κόψανε το κεφάλι. Τότε του αγίου του έβγαλαν τα νεύρα του σώματος και τον έριξαν σε πυρωμένο λέβητα, στη συνέχεια του τρύπησαν τους οφθαλμούς και σε τρεις ημέρες τον κρέμασαν με το κεφάλι κάτω. Και έτσι αφού του έκοψαν τον αυχένα, εξεδήμησε προς τον Κύριο" τό 160 μ.Χ..
Мч. Ермий. Фреска. Церковь Христа Пантократора.
Дечани. Косово. Сербия. Около 1350 года.
Μάρτυς Ερμείας. Τοιχογραφία (Fresco) τού έτους περίπου 1350 μ.Χ.
στην Εκκλησία του Χριστού Παντοκράτορα.
Ιερά Μονή Βισόκι Ντέτσανι. Κοσσυφοπέδιο. Σερβία.
Τη γενναιότητα και την ανδρεία είναι φυσικό να την βλέπει κανείς στους νέους ανθρώπους. Να την βλέπει όμως σε μεγάλους και προχωρημένης ηλικίας ανθρώπους είναι πράγμα θαυμαστό και παράδοξο. Διότι ο μεγάλος άνθρωπος, βλέποντας τις δυνάμεις του να τον εγκαταλείπουν, νιώθει περισσότερο ανασφαλής και αναζητεί συνήθως κάλυψη και ασφάλεια. Ο φόβος έτσι γίνεται στοιχείο της ζωής του ηλικιωμένου, συναυξανόμενο με την πρόοδο της ηλικίας. Τα παραπάνω βεβαίως ισχύουν εκεί που δεν λειτουργεί η μεγάλη πίστη στον Χριστό. Ή μάλλον ισχύουν, αλλά καταπολεμούνται και υπερβαίνονται από την πίστη του Χριστού. Διότι αυτό είναι το χαρακτηριστικό της χριστιανικής πίστεως: η ενδυνάμωση της καρδιάς του ανθρώπου και η εξάλειψη του κάθε φόβου. Η παρουσία του Χριστού στη ζωή του ανθρώπου, όποιας ηλικίας, συνοδεύεται πάντοτε με την προτροπή: "Μη φοβού, μόνον πίστευε". Γι' αυτό και ο απόστολος Παύλος σημειώνει ότι "ουκ έδωκεν ημίν ο Θεός πνεύμα δειλίας, αλλά δυνάμεως και αγάπης και σωφρονισμού". Και μία τέτοια μεγάλη πίστη, χαρισματική πίστη που κατακρήμνισε όλες τις θεωρούμενες σταθερές, ήταν και η πίστη του αγίου μάρτυρα Ερμεία. Προχωρημένης ηλικίας ο άγιος "και λευκήν έχων την τρίχα τω χρόνω" κατά το συναξάρι. Κι όμως! Το φρόνημά του ήταν τόσο ανδρείο, η γενναιότητά του τόσο εκτυφλωτική, που οι νέοι άνθρωποι κάθε εποχής μπροστά του ωχριούν και υποστέλλονται. Πολύ περισσότερο ισχύουν γι' αυτόν - όπως και για τους άλλους μεγάλης ηλικίας άγιους μάρτυρες της πίστεως, σαν τον άγιο Πολύκαρπο, σαν τον άγιο Χαράλαμπο για παράδειγμα, ή και για τις μικρές κοπέλες χριστιανές μάρτυρες - τα λόγια που είχε πει σπουδαίος άνδρας, όταν γνώρισε την ηρωίδα του '21 Μπουμπουλίνα και είχε θαυμάσει την τόλμη και τη γενναιότητά της, παρόλη τη γυναικεία φύση της: "Μπροστά της οι ανδρείοι έκλιναν την κεφαλή, ενώ οι δειλοί φοβούνταν".
Ермий Команский, мч. (31 мая)
Менологий 28 -31 мая; Византия. Греция; XIV в.;
памятник: Византийский менологий (Byzantine illumination Menologion); 10 x 13 см.; местонахождение: Англия. Оксфорд. Бодлеанская Библиотека
(Bodleian Librry)
Άγιος Ερμείας
Βυζαντινό Μηνολόγιο τού Μαίου (28 - 31) τού 14ου αιώνα μ.Χ.
και ευρίσκεται Αγγλία. Βιβλιοθήκη Bodleian στην Οξφόρδη. Αγγλία
Ο άγιος Ιωσήφ ο υμνογράφος επισημαίνει επανειλημμένως την πραγματικότητα αυτή. Δεν είναι τυχαίο ότι ήδη το πρώτο στιχηρό του εσπερινού, ο πρώτος ύμνος δηλαδή για τον μάρτυρα Ερμεία, αναφέρεται ακριβώς σ' αυτό: "Η ακαταμάχητη χάρη του Χριστού που σε δυνάμωνε, μάρτυς, δείχνει σε όλους τη δύναμή Του μέσα από την ασθένεια της φύσης σου. Γι' αυτό και σε θνητό σώμα σε ενίσχυσε να καταπαλέψεις τον άσαρκο διάβολο με δύναμη και να πάρεις τη νίκη" ("Η απροσμάχητος χάρις του δυναμούντός σε, εν ασθενεία, μάρτυς, σου της φύσεως πάσι την δύναμιν δεικνύει. Διό και θνητώ σε ενίσχυσε σώματι, καταπαλαίσαι τον άσαρκον κραταιώς και λαβείν τα νικητήρια"). "Ενισχυόμενος, πάνσοφε, από τη δύναμη του θείου Πνεύματος, ταπείνωσες με χαρά τον δυνατό στην κακία δράκοντα" ("Ρώμη θείου Πνεύματος συ κρατυνόμενος, πάνσοφε, τον δυνατόν χαίρων εν κακία εταπείνωσας δράκοντα") (ωδή γ΄). Ακόμη και στη ρίψη του αγίου μέσα στο καμίνι της φωτιάς, κι εκεί φαίνεται να εισέρχεται απτόητος, θυμίζοντας τους τρεις παίδας εν τη καμίνω. "Μπήκες χωρίς κανένα φόβο στην πυρακτωμένη κάμινο, ένδοξε, κι όπως οι τρεις παίδες διέμεινες ακατάφλεκτος με τη δύναμη του Θεού" ("Υπεισήλθες απτόητος την πυρακτωθείσαν, ένδοξε, κάμινον, ως οι παίδες δε διέμεινας θεϊκή δυναστεία ακατάφλεκτος") (ωδή δ΄). Η νεανική ανδρεία του τον έκανε να κραυγάζει την αφοβία του και να ομολογεί την πίστη του στον αληθινό Θεό: "Δεν φοβάμαι κάθε αύξηση των βασάνων που μου γίνεται, ούτε προσφέρω κανένα σεβασμό στους ανύπαρκτους θεούς, έκραζες, παμμακάριστε. Έναν μόνον σέβομαι, τον Ιησού τον Κύριο, ο Οποίος σταυρώθηκε επί Ποντίου Πιλάτου" ("Ου πτοούμαι πάσαν αλγεινών επίτασιν προσγινομένην, ουδέ νέμω σέβας τοις μη ούσιν, έκραζες θεοίς, παμμάκαρ. Ένα μόνον σέβω, Ιησούν τον Κύριον, τον επί Ποντίου Πιλάτου σταυρωθέντα") (ωδή η΄).
Ο άγιος Ιωσήφ βεβαίως δεν είναι δυνατόν να μην επισημάνει την αιτία της μεγάλης αυτής πίστης του αγίου Ερμεία και της τρομερής γενναιότητας της καρδιάς του. Κι αυτή δεν είναι άλλη από την θερμή αγάπη του προς τον Κύριο. Κινητήρια δύναμη, ποιητικό αίτιο της αταλάντευτης θέλησής του, ώστε να υπομείνει όλα τα φοβερά κολαστήρια μέχρι τελικής πτώσης του, παρόλη την ηλικία του, ήταν η πλήρωση της καρδιάς του από τη φλόγα της αγάπης του Χριστού και η διαρκής επομένως ενατένισή του προς Αυτόν. "Γέμισες από το πυρ της αγάπης του Χριστού και έγινες πραγματικά σαν δίστομη μάχαιρα" ("Στομούμενος τω πυρί της του Χριστού αγαπήσεως, ως δίστομος αληθώς γεγένησαι μάχαιρα") (ωδή ς΄). "Ατενίζοντας στον Θεό, ο Οποίος μπορεί να προσφέρει τη σωτηρία, υπέμεινες γενναία τους πόνους του σώματος, Ερμεία, με προσηλωμένο νου" ("Εις Θεόν ατενίζων, τον δυνάμενον σώζειν, νοός ευθύτητι υπήνεγκας τους πόνους, Ερμεία, τους γενναίους") (ωδή ζ΄). Τελικά, το μόνο που μετράει στη ζωή αυτή δεν είναι ούτε η ηλικία ούτε βεβαίως οτιδήποτε άλλο επίγειο προσόν, πέραν του φρονήματος της ίδιας της καρδιάς. Και καρδιά που αντέχει και τον ίδιο τον θάνατο, με επίγνωση και με νόημα, έχει η καρδιά του χριστιανού, η καρδιά δηλαδή που είναι γεμάτη από την πίστη και την αγάπη του Χριστού και του ανθρώπου.
| ||||||||
Χριστῷ στρατευσάμενος, τῷ Βασιλεῖ τοῦ παντός, γενναίως διέκοψας, τὰς παρατάξεις ἐχθρῶν. Ἑρμεία πανένδοξε· σὺ γὰρ ἐγκαρτερήσας, πολυτρόποις αἰκίαις, ἤθλησας ἐν τῷ γήρᾳ, ὡς τοῦ Λόγου ὁπλίτης· ὧ πρέσβευε Ἀθλοφόρε, σώζεσθαι ἅπαντας.
Ὁ Μάρτυς σου Κύριε, ἐν τῇ ἀθλήσει αὐτοῦ, τὸ στέφος ἐκομίσατο τῆς ἀφθαρσίας, ἐκ σοῦ τοῦ Θεοῦ ἡμῶν· ἔχων γὰρ τὴν ἰσχύν σου, τοὺς τυράννους καθεῖλεν ἔθραυσε καὶ δαιμόνων τὰ ἀνίσχυρα θράση. Αὐτοῦ ταῖς ἱκεσίαις Χριστὲ ὁ Θεός, σῶσον τὰς ψυχὰς ἡμῶν.
Минея - Май (фрагмент). Икона. Русь. Начало XVII в. Церковно-Археологический Кабинет Московской Духовной Академии.
Μηναῖο - Μάιος (τεμάχιο). Εἰκονίδιο στίς ἀρχές τοῦ 17ου αἰώνα μ.Χ. στήνἘκκλησία καί τό Αρχαιολογικό Μουσεῖο τῆς Θεολογικῆς Ἀκαδημίας τῆς Μόσχας .
Τοῦ Χριστοῦ τὸ ὄνομα, ὁμολογήσας εὐτόνως, καὶ σφοδρῶν κολάσεων, ὑπενεγκὼν τὰς ὀδύνας, ᾔσχυνας, τῶν παρανόμων τὰς ἐπινοίας· ἔδειξας, τῆς εὐσεβείας πᾶσι τὸ κράτος· διὰ τοῦτό σε Ἑρμεία, ὁ Ἀθλοθέτης Λόγος ἐδόξασε.
Ὄπλοις ἀληθείας περιφραχθείς, κάθεῖλες τοῦ ψεύδους, Ἀθλοφόρε τὸν εὑρετήν, ἐν γήρᾳ νεάζον, ψυχῆς φρόνημα φέρων, καὶ ἤθλησας νομίμως, Ἑρμεία ἔνδοξε.
ΑΠΟ ΤΟ ΡΩΣΙΚΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ
| ||||||||
ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΒΙΟΣ
Το Άγιο Μάρτυρα Ερμία υποφέρει για τον Χριστό στην πόλη της Κομάνων zo τη δίωξη κάτω από τον αυτοκράτορα Αντωνίνου Πίου (138-161). Ο κυβερνήτης Sebastian, ο οποίος ήρθε στην Καππαδοκία για την εκτέλεση της εντολής σχετικά με τις διώξεις των χριστιανών, πρόσφερε την ιερή θυσία στους θεούς ειδωλολατρική, υπόσχεται να τιμήσει τον αυτοκράτορα και το έλεος. Αλλά ο γκριζομάλλης πολεμιστής ομολόγησε με θάρρος την πίστη του στο Χριστό. Μετά από πολλή πειθώ, ο διοικητής διέταξε να βασανίσουν τον άγιο. Είχε ηττηθεί στο πρόσωπο, έτσι ώστε το δέρμα να αφαιρεθεί από το πρόσωπο, και στη συνέχεια ρίχνονται σε ένα πύρινο καμίνι. Όταν 3 ημέρες άνοιξε φούρνο, μάρτυρας Ερμία βγήκε από αυτό αλώβητη. Ο κυβερνήτης διέταξε το δηλητήριο Μάγων Sebastian Αγίου Ερμά με δηλητήριο. Δηλητηριαστεί το πόσιμο δεν φέρει καμία βλάβη στον άγιο. Ομοίως, το δεύτερο κύπελλο με το ισχυρότερο δηλητήριο δεν σκοτώσει έναν μάρτυρα. Magus πίστευε, μετανόησε του Σωτήρος Χριστού και αμέσως αποκεφαλίστηκε, βαφτίστηκε με το αίμα του, και συλλαμβάνεται το στέμμα του μαρτυρίου. Μια Ερμία άγιος προδόθηκε ακόμα πιο σκληρά βασανιστήρια: τράβηξε έξω καλώδια, ρίχνονται σε βραστό κασσίτερο, έβγαζαν τα μάτια του, αλλά ταπεινά ευχαρίστησε τον Κύριο Ιησού Χριστό. Στη συνέχεια ο μάρτυρας Ερμία κρέμασαν ανάποδα. Τρεις ημέρες κρέμονται σε αυτήν τη θέση. Οι άνθρωποι που αποστέλλονται κυβερνήτης εξασφαλίσει μαρτυρικό θάνατο, τον βρήκε ζωντανό. Επηρεάζονται από θαύμα, είναι τυφλωμένοι από το φόβο και άρχισαν να φωνάξουν στον άγιο ότι τους βοήθησε. Ιερομάρτυρος είπε να πάμε τυφλά σε αυτό, έβαλαν τα χέρια τους, και να επουλωθεί το όνομα του Ιησού Χριστού. Σε μια οργή, ο διοικητής διέταξε να αφαιρεί όλο το δέρμα του αγίου σώματος, αλλά ένας μάρτυρας ήταν ακόμα ζωντανός. Στη συνέχεια, αλλόφρων Sebastian προσωπικά κόψει το κεφάλι του με ένα μαχαίρι. Χριστιανοί θαφτεί κρυφά το σώμα του μάρτυρα Ερμία, των ιερών λειψάνων που υποβλήθηκαν πολλές θεραπείες.
ΠΛΗΡΗΣ ΒΙΟΣ
Κατά τη διάρκεια του διωγμού, οι χριστιανοί ανεγερθεί κατά τη διάρκεια της βασιλείας του κακού αυτοκράτορα Αντωνίνου ρωμαϊκής [1] , για τα βάσανα των χριστιανών έχει διοριστεί από τον αυτοκράτορα μια ευγενής που ονομάζεται Sebastian. Φτάνοντας στην Καππαδοκία από την Κιλικία [2], συνάντησε στο Κομάνων [3] ενός στρατιώτη με το όνομα του Ερμά, ένας γέρος, γκρίζα μαλλιά, χριστιανός, να πιστεύουν στον ένα αληθινό Θεό και να ζήσουν μια ζωή της αρετής. Πρίγκιπας είπε Ermiyu:
– Να μου έστειλε με διάταγμα του Ρωμαίου αυτοκράτορα Αντωνίνο, διατάζει όλους τους Χριστιανούς να προσφέρουν θυσίες στους θεούς της Ρώμης? αν οι Χριστιανοί δεν είναι πρόθυμοι να κάνουν τις θυσίες που θα πρέπει να τεθεί σε πολλές σκληρές μαρτύριο. Ως εκ τούτου σας, Ερμία, θυσία στους θεούς: τότε θα είναι μια άλλη βασιλιάς? θα ανταμειφθείτε με μεγάλες τιμές. Ακούστε με, αλλιώς θα παραδώσει μαρτύριο, και την ψυχή και το σώμα σας.
Ο Χριστός ασκητική Ερμία απαντηθεί είναι:
– Είμαι πολεμιστής του ουράνιου και αθάνατη Χριστό ο βασιλιάς και η βασιλεία Του δεν θα έχει τέλος?Ως εκ τούτου, δεν θα εκτελούν τις διαταγές και τον θάνατο των ασεβών βασιλιά, του οποίου η βασιλεία malovremenno, ενώ η βασιλεία του Κυρίου μας Ιησού Χριστού μένει αναλλοίωτο για πάντα? όποιος πιστεύει σ «αυτόν θα κληρονομήσει αιώνια ζωή. Γι «αυτό πιστεύω σ» Αυτόν. Προηγουμένως, τον υπηρέτησε κρυφά, αλλά τώρα εξυπηρετούν σαφώς? ο διάβολος δεν θα κερδίσει μου? Έχετε εξουσία μόνο πάνω από το σώμα μου, και στη συνέχεια, με την άδεια του Θεού? πάνω από την ψυχή η δική μου δεν έχει καμία εξουσία, αλλά ένας Θεός, ο οποίος θα μου δώσει υπομονή και θα με κρατήσει σώος πάντα.
Μετά Sebastian ακούσει Αγίου Ερμά, αντιμετωπίζοντας τον, είπε:
– Φέρτε μια θυσία στους θεούς, αν θέλετε να απολαύσετε τις χαρές αυτής της ζωής.
Αλλά ο άγιος απάντησε:
– Πώς μπορεί να υπάρχει για μένα μια χαρά, τι χαρά και τι είδους ζωή, αν είμαι, που αναχωρούν από το ορυχείο, δαίμονες λατρείας Δημιουργός; Πραγματικά, αυτό δεν είναι η χαρά αλλά λύπη? δεν είναι ευχαρίστηση, και η θλίψη? Δεν είναι η ζωή, αλλά ο θάνατος είναι αιώνια.
Είπε Δούκας:
– Βλέπω ότι είσαι πολύ σοφός.
Υπεύθυνος ιερή:
– Είμαι σοφός στον Κύριο, ο Θεός μου, στον οποίο πιστεύω και τους οποίους υπηρετώ με κάθε επιμέλεια? Αυτόν είμαι έτοιμος να υποφέρει και να πεθάνει ευτυχώς συμφωνεί.
– Σεβασμός γκρίζα μαλλιά σας και το μυαλό σας, – είπε ο Πρίγκιπας – Είμαι έτοιμος να έχει το έλεος και τον οίκτο για σένα.
Υπεύθυνος ιερή:
– Δεν ψάχνω για έλεος από εσάς, αλλά ψάχνει για το έλεος του Θεού, ο οποίος διαχειρίζεται τους υπηρέτες του με το Άγιο Πνεύμα.
Σε αυτό ο πρίγκιπας είπε:
– Έτσι, μήπως προτιμάτε τη ζωή στο θάνατο;
– Αυτός ο θάνατος, – απάντησε ο άγιος, – δεν είναι ο θάνατος, αλλά η αιώνια ζωή, αν έχω την υπομονή να φέρουν αλεύρι σου χρήσεων.
Στη συνέχεια, ο πρίγκιπας διέταξε να συντρίψουν το πρόσωπο ενός αγίου πέτρες τον χτύπησε στο στόμα και καταληστεύουν το δέρμα από το πρόσωπό του. Και είπε στον άγιο:
– Ευχαριστώ τον Θεό μου για χάρη Του μένει μαζί μου.
Στη συνέχεια, ο πρίγκιπας ρώτησε ο στρατιώτης:
– Γιατί δεν παίρνετε τέλη του καθώς παίρνει όλα τα άλλα στρατιώτες;
– Από τη στιγμή που είναι άδικα ληστεύουν τους φτωχούς, – απάντησε ο μάρτυρας – ότι για το λόγο αυτό δεν παίρνω τα τέλη σας και δεν τα τρώνε, γιατί είμαι πνευματική τροφή, τροφοδοτείται σε μένα από το Άγιο Πνεύμα, από την οποία ποτέ δεν ήταν πεινασμένοι.
Στη συνέχεια, ο πρίγκιπας διέταξε τη θέρμανση του φούρνου και να ρίξει μια μάρτυρας του Χριστού σε αυτό. Τρεις ημέρες αργότερα, άνοιξαν το φούρνο, αλλά βρήκαν ο άγιος ζωντανός και καλά, δοξάζουν τον Θεό, για την πυρκαγιά δεν αγγίζουν το σώμα του.
Μετά από αυτό ο πρίγκιπας, που ονομάζεται τους σοφούς, τον διέταξε να δηλητηριάσει Ermiyu.
Ο άγιος προσευχήθηκε στο Θεό, και ήπιε το δηλητηριασμένο ποτό δεν βλάπτει, σύμφωνα με τον λόγο του Κυρίου Ιησού, ο οποίος είπε: «Αν πίνετε κάτι θανάσιμο, να μην τους πειράξει» ( Μάρκος 16 :. 18 ).
Magus έχει ετοιμάσει ένα ακόμη πιο επικίνδυνο δηλητήριο και έδωσε μάρτυρας, λέγοντας:
– Εάν δεν ανέχεται αυτό το δηλητήριο, θα αφήσω τη μαγεία της και είμαστε σίγουροι για την σταυρώθηκε ο Θεός, τον οποίο σας εξυπηρετήσει.
Η Ερμία άγιος, έχοντας δοκιμάσει το δηλητήριο και μετά την κατανάλωση να τα κατακάθια, δεν βλάπτει, αλλά συνέχισε να παραμείνει ισχυρή και ασφαλής. Στη συνέχεια, ο μάγος φώναξε:
– Μπορείτε να με νικήσει, Ερμία! Μπορείτε να μου εξουδετέρωσαν και επικράτησε, έναν υπηρέτη του Χριστού! Μπορείτε σωθεί από την κόλαση και η νεκρή ψυχή μου με ώθησε να υπηρετήσουν τον Θεό.Ακριβώς όπως το παλιό άγαλμα φτιαγμένο από σίδηρο, που reforged ενημερωθεί από την ενημερωμένη ψυχή μου κι εγώ, ηλικίας στις αμαρτίες και την κακία? Έχω ενημερωθεί, αναφερόμενος στο ζωντανό Θεό, μένει για πάντα. O Θεός του ουρανού, η μία αλήθεια, να παραδώσει μου από την εξαπάτηση των δαιμόνων και από το μίασμα της ειδωλολατρίας από τον δούλον σου Ερμά! Πάρε με, τον αμαρτωλό, απευθύνονται σε σας, και να είναι ευγενικό για μένα, ομολογώντας Σένα!
Όταν φώναξε έτσι ο πρίγκιπας γέμισε με οργή και διέταξε να τον αποκεφαλίσει. Και αποκομμένες ήταν ένας μάγος που είχε βαπτιστεί με το δικό τους αίμα? και μετακόμισε μια νέα χριστιανική και μαρτύρησε για τον Χριστό το Θεό, για την οποία ο ίδιος τη ζωή του.
Στ ίδια Ερμά Πρίγκιπα διέταξε βασανιστήρια χωρίς έλεος, τραβώντας τα σκέλη γύρω από το σώμα του. Όντας τόσο βάναυσα βασανισμένος, άγιος είπε:
– Δεν νιώθω κανένα πόνο από τα βασανιστήρια? επειδή, ακριβώς όπως ένα μαχαίρι, την κοπή καλωδίων, παράγει άχρηστα αίματος και δίνει την υγεία του σώματος, και παίρνω istorganie ζούσε έξω από το σώμα μου, έγινα όλο και πιο συχνά στη χριστιανική πίστη.
Τότε ο βασανιστής διέταξε να ρίξει τον άγιο στην κατσαρόλα γεμάτη με καυτό λάδι. Αλλά μόλις το λέβητα να κρυώσει, και το καυτό λάδι μετατράπηκε σε δροσερό δροσιά. Μάρτυρας του Χριστού τόσο δυνατά αναφώνησε:
– Δεν αισθάνομαι πόνο και δεν πληρούν τις παραγγελίες σας, βασανιστή! Είμαι ακριβώς πρόκειται να κάνει το θέλημα του ουράνιου Πατέρα, ο οποίος είμαι θύμα του κενού, γιατί – ο Κύριος των ψυχών και των σωμάτων μας.
Εκείνη την εποχή, όπως το ιερό μίλησε ως βασανιστής διέταξε να χύνεται στο λαιμό πικρή ξύδι του ανακατεμένο με χολή. Μάρτυρας είπε:
– Αυτή η πίκρα για μένα είναι σαν κηρήθρα, για χάρη του Θεού μου, για χάρη των οποίων υποφέρω όλα αυτά τα πράγματα.
Τότε ο βασανιστής διέταξε να τρυπώντας τα μάτια του το ιερό Ermiyu. Ακούγοντας αυτό, ο άγιος είπε βασανιστή:
– Αν θέλετε σωματική μάτια μου που βλέπουν ματαιότητα αυτού του κόσμου – στη συνέχεια να τους πάρει? Έχω τα μάτια της καρδιάς, τα οποία σαφώς το αληθινό φως.
Και τα μάτια του έβγαζαν έξω από το ιερό μάρτυρα.
Τότε ο άγιος κρεμάστηκε ανάποδα και κρεμάστηκε σε αυτή τη θέση για τρεις ημέρες, έτσι, ένα πολύ αίμα βγήκε από τα ρουθούνια του. Στο τέλος των τριών ημερών, ήρθαμε να δούμε μερικά από του αγίου, νομίζοντας ότι είχε ήδη πεθάνει, αλλά τον βρήκε ζωντανό και δοξάζοντας τον Θεό, αυτό είναι πολύ έκπληκτος. Αλλά απιστία τα μάτια τους τους καλύπτονται με το σκοτάδι? που είναι τυφλοί, και άρχισαν να φωνάζουν:
– Ελέησον ημάς, έναν υπηρέτη του αληθινού Θεού, επειδή είμαστε χτύπησε με τύφλωση!
Ο άγιος είπε σ «αυτούς:
– Έλα σε μένα!
Όταν ήρθε σ «αυτόν, τότε που τα χέρια του πάνω τους, είπε:
– Στο όνομα του Κυρίου μου Ιησού Χριστού, λαμβάνουν την όρασή σας.
Και αμέσως όλα είδε το φως, επέστρεψαν και είπαν όλα όσα είχαν συμβεί.
Ο πρίγκιπας ήρθε σε ακόμα μεγαλύτερο θυμό, διέταξε να σχίσει το δέρμα σε όλο το σώμα του μάρτυρα. Όταν οι υπηρέτες των εντολών που εκτελούνται βασανιστή, ο ίδιος καταχράστηκε το άγιο πρίγκιπα, και κατηγόρησε χυδαία θεούς του, η οποία προκάλεσε τον πρίγκιπα σε ακόμη μεγαλύτερη οργή. Βρυχάται σαν λιοντάρι, είναι ένα μαχαίρι κόψτε την αξιότιμη επικεφαλής του ιερομάρτυρος.
Από αποφοίτησε από το κατόρθωμα του μάρτυρα του Ερμία του Χριστού [4] .
Χριστιανοί ήρθε κρυφά στη θέση που πήρε ειλικρινής και θάφτηκε το σώμα του στην Καππαδοκία σε ένα μέρος που λέγεται Κομάνων. Εκεί έγιναν πολλά θαύματα από την εύλογη σώμα του μάρτυρα και τρέφονται πολλαπλή επούλωση τη δόξα του Χριστού, του Κυρίου μας, ο οποίος μαζί με τον Πατέρα και το Άγιο Πνεύμα που αποδίδουμε δόξα, τιμή και λατρεία, τώρα και στο απέραντο ηλικιών. Αμήν.
σημειώσεις
[1] Ο αυτοκράτορας Αντωνίνος 1ο βασίλεψε από το 138 έως το
[2] την Κιλικία και την Καππαδοκία – μια περιοχή της Μικράς Ασίας.
[3] Η πόλη Κομάνων ήταν στο βόρειο-ανατολικά. μέρος της Μικράς Ασίας, στην επαρχία του Πόντου. – Στην ιστορία της Χριστιανικής Εκκλησίας, αυτή η πόλη είναι γνωστή ως τόπος εξορίας του ΑγίουΙωάννου του Χρυσοστόμου (δείτε τη ζωή του από 13 Νοεμβρίου.). Ωστόσο, καταλαβαίνουν κάποια από την πόλη εδώ Κομάνων, ο οποίος ήταν στην Καππαδοκία.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου